Lördag i London: Nyårsafton del 2.

Här kommer del 2 av vår nyårsafton i London! Förbered er på ett väääldigt långt inlägg med många bilder. Vid 16-tiden var vi tillbaka på hotellrummet efter en lång dag på stan. Vi gjorde oss i ordning och gick sedan över till Carros och Johans hotellrum där vi skulle förfesta.
 
Vi pyntade rummet så nyårigt vi kunde med glitter, konfetti, girlanger och annat.
 
Fina Sarah!
 
Carro och Johan hade köpt prosecco som vi korkade upp. Jag hade köpt 50 styck party poppers för att bidra till nyårsstämningen. Klart man måste ha party poppers liksom.
 
Carro och Sarah var så nyårsfina!
 
Johan, Dan och jag!
 
Niclas!
 
Nyårsselfies!
 
Min klänning impulsköpte jag på stan samma dag, den kommer från & Other Stories. Kände mig extra nyårsfin.
 
Sen dansade vi lite i Carros och Johans säng innan taxin kom och det blev bråttom, bråttom.
 
Vi packade snabbt med allt och skyndade oss ner i lobbyn, tog taxin ner till St. Katharine Docks.
 
Där hade vi nämligen bokat bord på en restaurang och såg fram emot en lyxig trerätters middag!
 
Restaurangen hette Toms Kitchen.
 
Och låg precis vid Themsen.
 
Vi beställde vars en bellini och hängde i baren i väntan på vårt bord.
 
Amen ni ser ju så fin och mysig restaurang.
 
Stiliga män.
 
Så fick vi vårt bord, menyn och funderade på vad vi skulle beställa. Fanns så mycket gott att välja mellan.
 
Älskling.
 
Carro.
 
Vi fick en winter warmer welcome cocktail och skålade för det kommande året.
 
Så beställde vi maten och fick vars en amuse bouche som var någon ostkrämgrej. Gott var det i alla fall!
 
Till förrätt valde jag beef carpaccio. Alltså NOM så gott.
 
Det tyckte vi alla.
 
Till varmrätt valde jag anka med päron, något som kallades "crushed swede" och rotfruktspurré.
 
Och chokladfondant till efterrätt. Så gott!
 
Dan var inte lika nöjd med sin efterrätt, haha. Man skall alltid välja chokladefterrätten juuu.
 
Servitören var snäll och tog en bild på oss alla. Vi åt upp och drack några drinkar.
 
Sedan var klockan plötsligt halv tolv och vi fick skynda oss ut på ett litet torg utanför för att skåla in 2017.
 
Vi korkade upp en flaska prosecco och poppade party poppers och skymtade fyrverkerierna långt borta bakom höghusen. Happy New Year skrek vi!
 
Sedan traskade vi bort till London Bridge och kikade innan det var dags att ta tunnelbanan hem igen. Vid 2-tiden var vi i säng. Ganska lagom med tanke på att vi skulle ta vara på dagen efter också. Ett av mina finaste nyår om jag får säga det själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0