Fredagstankar.

 
God morgon! Hoppas allt är bra med er idag. Det är fredag hörrni och det är ju det peppigaste som finns! Ikväll ska jag på Media Evolutions invigningsfest vilket kommer bli det roligaste jag gjort på länge. Varje år har Media Evolution en enorm invigningsfest (ja, de inviger huset på nytt varje år) och det brukar vara cirka 3000 personer där. Det är så roligt och jag känner sååå många som ska dit! Pepp, pepp!
 
Nåväl här kommer lite annat jag har att säga denna fredag.
 
- Jag har äntligen beställt min nya klocka! Om ni känner att ni har missat något, läs detta inlägg. Vilken det blev får ni se så fort den har anlänt. Men är så nöjd med mitt beslut!
 
- Som ni vet mådde jag sisådär för ett par månader sedan och hade mycket ångest. Plötsligt infann jag mig helt utan mål i livet. Jag har alltid haft "ett nästa steg" att sikta mot, ett nytt jobb, en ny lägenhet, någonstans jag vill resa, något jag måste göra. Men plötsligt ville jag ingenting, hade inget nytt jag siktade in mig på och samtidigt var jag inte nöjd med vardagen? Jag har alltid haft svårt att leva i nuet och att inte jämföra mig med andra. Så nu försöker jag verkligen stanna upp och ta det lite som det kommer. Livet blir ju faktiskt bara bättre och bättre. Jag skulle aldrig vilja vara 22 igen, det spelar ingen roll vad Taylor Swift sjunger.
 
- Låt oss prata lite serier. Senaste avsnittet av SKAM var ju helt galet bra. Bästa på hela säsongen. Längtar så tills lördag så jag kan se nästa! Tycker det är så tråkigt att det är sista säsongen bara. Vill ha mer! Har ni förresten sett senaste avsnittet av The Handmaid's tale? Också så bra! Älskar att det är många bra serier med hög kvalitet som går nu. Snart kommer nya avsnitt av Suits och Game of Thrones också. Hepphepp!
 
- I helgen kommer min kusin Tesse och hennes vän Suss hem till oss! De skall på en konsert här i Malmö och kommer att sova över hos oss. Det ska bli så mysigt! Annars ska jag mest chilla i helgen. Äta god mat, sitta på balkongen om det är fint väder och läsa bok lite.
 
- Längtar så mycket till midsommar! Nästa vecka jobbar jag bara måndag, tisdag och onsdag och sedan håller jag helg. Midsommar kommer att spenderas hemma hos Sarah och Niclas i Bunkeflo med ett härligt gäng! Hoppas att det är fint väder så att man kan vara ute.
 
- Till sist vill jag bara be om ursäkt för att jag pratar om så ytliga grejer när det är så mycket hemskt som händer i världen. Terroristattacker och hus som brinner ner. Jag vet inte vad jag ska säga. Jag blir så ledsen och känner mig hjälplös. Jag har fått säga till Dan att sluta prata om det med mig för jag tycker det är så jobbigt och tar så hårt. Samtidigt är Donald Trump president över ett av världens mäktigaste länder och SD blir bara större och större. Jag vill bara att världen skall vara en fin plats att leva på. Att människor ska tycka om varandra och må bra. Jag vet att det kommer kräva mycket arbete för att det ska bli så, men vi får göra det bästa vi kan. Mina tankar går ut till alla drabbade och deras familjer <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0