Midsommarafton 2017.

I fredags var det midsommarafton! Jag och Dan gjorde oss i ordning och tog bussen till Bunkeflo vid 13 för att möta upp detta fina gäng!
 
Niclas, Sarah, Johan, Carro och Micke med bebishunden Agnes! Härligt midsommargäng! Vi började med picknick i Annestadsparken.
 
Alltså Agnes är ju så gullig att man smäller av. <3
 
Dan och jag! Oh, snart snart snart ska jag klippa mig. Ska bli skönt.
 
Kolla vilka gulliga kompisar jag har.
 
Plötsligt började det ösregna och vi fick ta skydd i ett lusthus som låg i närheten.
 
Så typiskt svensk sommar. Vi gjorde kransar, blev myggbitna och killarna spelade kubb när det slutade regna.
 
Sedan gick vi hem till Sarah och Niclas och tog skydd på deras uteplats som hade tak och presenning.
 
Och så anslöt Sös och Simon.
 
Vi chillade och drack lite bubbel.
 
Och tog lite bilder.
 
Sedan kom Lars och Lina och det blev dags för middag.
 
Älskarrrr midsommarmat.
 
Och såklart snaps till.
 
Sarah och Niclas dukade upp fint utomhus. Älskar att vi kunde sitta ute fast att det duggregnade!
 
Amen titta så fint.
 
Lars!
 
Simon, Sös och Micke.
 
Efter maten var det dags att leka lite lekar som jag förberett.
 
Vi började med "pass the nut" som egentligen är en Thanksgivinglek men jag hade gjort den lite midsomrig. Man behöver 4 skålar, chopsticks till varje deltagare och två jordgubbar. Det gäller att få jordgubbarna från den ena skålen till den andra genom att ta dem från varandra med hjälp av pinnarna. Tappar man jordgubben får man börja om från början. Det lag som skickar jordgubbarna snabbast vinner!
 
Därefter spottade vi gelégrodor!
 
Alla får vars en gelégroda, man spottar så långt man kan och sedan skall nästa lagkamrat ställa sig där grodan hamnade. Det lag som spottar längst vinner. Älskar hur engagerade alla var!
 
Jag och Agnes var domare.
 
Sedan tog vi en paus i lekandet för att äta glass och jordgubbar.
 
Efteråt lekte vi "Vem är vad" där alla hade gett mig hemlig info om sig själva som jag läste upp och sedan skulle man gissa vem som var vad. Denna lek gör man inte i lag utan enskilt för att det ska bli svårare att gissa. Sjukt kul och roligt att få lära sina vänner ännu bättre. Vi avslutade kvällen med chokladdrinkar och häng i soffan. Halv två tog vi bussen hem igen. Så fin midsommar! Men hörrni, nästa år får det banne mig vara bättre väder.

Kommentarer
Postat av: Saraw

Så mysig midsommar ni såg ut att haft 😍🌸🍓🍇🍾

2017-06-28 @ 11:20:35

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0