Födelsedagshelg: Lördag och kalasfest.

I lördags var det dags för dag två av helgens födelsedagsfirande. Jag såg ut såhär som ni vet, i en prickig klänning från Gina.
 
Jag och Dan dukade fram snacks och snittar.
 
Och istället för välkomstdrink dukade vi upp välkomstshots! Man fick välja mellan baileys, jim beam, bananlikör och sourz körsbär. Sedan hade vi lite alkoholfria alternativ också såklart.
 
Klockan sju anlände gäster! Sarah, Niclas och Rasmus till exempel.
 
Och Markus, Micke, Alice, Carl, Christoffer och Sebastian.
 
Dan och Frédéric.
 
Andreas.
 
Lina, My och David.
 
Jonathan och Viktoria.
 
Elin och Regina.
 
När klockan blev nio var det dags att leka! Vi var cirka 30 pers och det är lätt att man klamrar sig fast vid folk man redan känner och minglar inte runt. Så jag hade förberett en mingellek - Personbingo! Man får som en bingobricka med olika påståenden, sedan skall man gå runt och hitta de som stämmer in på de olika alternativen. Till exempel kan det så "Kan prata 3 eller fler språk flytande" och då skall man gå runt och fråga tills man hittar personen som kan det. När man har fem i rad får man bingo.
 
Desirée!
 
Viktoria.
 
Alla var jätteduktiga och engagerade sig verkligen i bingot, kul!
 
Sedan blev det dags för tårta! Det blev kladdkaka och resterna från prinsesstårtan.
 
Haha, alltså de här killarna... Micke, Markus, Johan och Andreas.
 
Jag, Dan, Carl och Christoffer försökte ta bild. Det gick sådär.
 
Sedan var alla så gulliga och sjöng "Ja, må hon leva" för mig. Haha, älskar att jag ser så stel och obekväm ut. Men man blir ju lite obekväm när 30 personer samlas runtom en och sjunger att man skall skjutas och hängas.
 
Carro, Sarah, Lina och Johanna.
 
Och så jag då.
 
Elin.
 
Vid klockan 01 gick alla hem och efterfesten började!
 
Fina Amanda!
 
Sedan hängde vi, skreksjöng till Jonathan Johansson och åt resten av chipsen tills klockan blev 04 på morgonen. Det här födelsedagsbarnet var mycket nöjd. Klart slut på kalasfest!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0