Om att bo ihop.

 
Så fint inlägg! Du skriver verkligen berörande, man känner kärleken i texten 💕 
Fråga: skulle du vilja skriva något om att flytta ihop/hur man ska tänk inför flytt/tips när man flyttar/något i det stuket? Tänkte att du nog har lite tips när du flyttat en tre-fyra gånger?? Jag och pojkvännen sedan 4,5 år signerade kontrakt på en bostadsrätt förra veckan så i januari flyttar vi ihop! SÅ KUL MEN SÅ LÄSKIGT. Känns som att man inte får säga att det känns läskigt när vänner osv frågar?? Ja nu halkade jag iväg lite hihi, men frågan återstår. Hoppas du har en fin helg! Kram
 
Tack för din kommentar och tack för dina fina ord!
Grattis till det blivande samboskapet! Att bo ihop med den man är kär i är något av det bästa som finns. Jag och Dan flyttade ihop efter att vi varit tillsammans cirka 9 månader och jag flyttade direkt från mammas och pappas hus, så hade med andra ord inte bott själv tidigare. Det fungerade ganska bra tycker jag, vi skapade våra egna rutiner vad gäller städning och matlagning och allt smått och gott.
 
Jag förstår att det är läskigt! När man bor ihop kommer man ju varandra så nära och man får uppleva både de positiva och negativa sidorna mer direkt. Men det är också så fint. Tänk att skapa ett hem, en trygg plats med den man älskar. Det är ju fantastiskt. Dessutom praktiskt med tanke på att man inte behöver "bestämma" att man ska ses utan man bara gör det!
 
Jag tror att det är viktigt att tänka på att man nu är två olika personer som ska bo tillsammans och att man skapar sina regler tillsammans. Det blir lätt att man fortsätter i sina egna rutiner och gör som man själv brukar, och det kan ibland skära sig. Det är viktigt att vara lyhörd och kompromissa. Det ska ju inte längre vara "mitt och ditt" utan "vårt".
 
Inför själva flytten är det väl mest praktiska saker att tänka på – kasta och rensa ordentligt, packa i god tid innan så man slipper stressa med det sista och gör flyttningshelgen till något roligt! Samla ihop kompisar och familj och be om hjälp med själva flyttningen, i slutet av dagen kan man bjuda på pizza som tack! Ju fler man är som hjälps åt desto fortare går det, och desto roligare blir det.
 
Vad gäller andra mer praktiska saker såsom samboavtal är jag inte riktigt den att fråga. Jag och Dan sa att vi skulle skriva ett, men har efter 9 år fortfarande inte gjort det. Det är ju väldigt bra att ha, för man vet aldrig. En person som man älskar kan bete sig som en idiot om man gjort slut, och överlag kan det underlätta mycket att ha riktlinjer nedskrivet på ett papper.
 
Hoppas mina tankar är till någon hjälp. Men höru, det kommer gå skitbra. Heja er och heja kärleken!

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Åh vad glad jag blir över att du skrivit ett så fint i lägg 😍 Tack för att du svarade och för alla tips. Kärleken är ju faktiskt det finaste man har i livet <3

Svar: <3
Sofie Strandberg

2017-12-02 @ 22:55:54

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0