Torsdagstankar.

  • Jag ÄLSKAR att Me too-upproret fortfarande håller i. Sånt här brukar blåsa förbi ganska snabbt, men icke den här gången! Känner ni det? Hur väggar rasar och marken som vibrerar? Helt fantastiskt. Äntligen.

  • Imorgon är det 1 december, sen ska det liksom vara julmånad? Jag tycker om julen och har alltid gjort, men det senaste halvåret har verkligen sprungit förbi. Hallå det var september nyss ju? Jag har redan börjat köpa lite julklappar och idag ska vi dessutom dricka glögg på jobbet. Mysigt!

  • Apropå jul, varje år julpyntar vi vår balkong med en ljusslinga. Det är jättefint, men eftersom det blåser så mycket i Västra Hamnen slits ljusslingorna alltid sönder. Vi köper därför en ny inför varje jul och det känns inte alls hållbart eller ekonomiskt. Vi vet inte riktigt hur vi ska göra i år, om vi ska köpa en riktigt dyr och ordentlig ljusslinga eller om vi helt enkelt bara ska strunta i det. Men det blir ju så fint!! Nej, måste lösa det på något sätt.

  • Om en månad sitter jag i en lägenhet i Prag med fint sällskap och förbereder inför nyårsafton. Eller kanske strosar på stan. Eller sitter på en pub. Eller något annat kul!

  • Har redan beställt en klänning till nyårsafton. Får se hur den sitter när jag får hem den, hoppas bra. Orkar inte ut i djungeln och leta.

  • Jag och Dan har gett oss in i Marvel-serierna på Netflix. De hänger lite ihop så man måste nästan se alla på raken. Vi har nu sett Daredevil (säsong 1 och 2), Jessica Jones, The Punisher och har precis börjat på Iron Fist. Sen får vi väl se Luke Cage och The Defenders också. Det är ju faktiskt ganska galet hur mycket tid vi lägger ner på TV-serier..
Hoppas allt är bra med er idag och att ni har en bra torsdag! Imorgon är det fredag och sen helg. Hepp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0