Lördagsmiddag med Regina och Frédéric.

I lördags städade jag och Dan vår lägenhet, handlade och gjorde oss kvällsfina. Regina och Frédéric skulle komma över på middag! Det var så länge sedan vi hade över någon på riktig lördagsmiddag och det skulle bli så mysigt!
 
Det är så skönt när lägenheten är städad och det inte ligger små pälstussar efter katterna här och där.
 
Mina murgrönaplantor är inte små bebisar längre! De tar snart över vårt vitrinskåp. Tycker det är rätt fint ändå.
 
I sovrummet kunde man hitta två trötta små katter som helst ville vara i fred.
 
Vi dukade fram finservisen, champagneglas och försnacks och inväntade vårt sällskap.
 
Och klockan 18 ringde det på dörren! Efter lite förbubbel blev det dags att äta. Vi bjöd på potatisklyftor, ugnsrostade rotfrukter, fläskytterfilé och massvis med såser som vi köpt från restaurang Elysée! Man kan aldrig få för mycket sås liksom.
 
Titta fina lördagsgäster!
 
Hej från mig och Dan!
 
Till efterrätt hade jag köpt den här tårtan från Gateau via appen "Karma". Där tipsas det om mat som restauranger och bageri ännu inte fått sålt och därför sedan säljer för halva priset. Hur bra grej?
 
Till tårtan hade Regina och Frédéric köpt ett jättegott dessertvin! Det här med dessertvin är för övrigt väldigt trevligt. Tycker man borde unna sig det oftare.
 
Sen avslutade vi kvällen med lite sällskapsspel. Så mysig kväll och så fina vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0