Tipslistan!

 
 
Lunchtips: Sushi! Bästa lunchen, speciellt en måndag. Det är gott och fräscht och man blir alldeles lagom mätt.
 
Filmtips: La la land, Dunkirk, Guardians of the galaxy 2.
 
TV-serietips: Masters of None, The Handmaid's tale, Fargo, The fall, Silicon Valley, Game of Thrones och Good Wife är några stycken. Alla går att hitta på Netflix eller HBO.
 
 
Fototips: Hmm, vet inte riktigt. Är ju ingen fotoexpert. Jag försöker mest fotografera mycket och ofta, när folk inte är beredda och ur olika vinklar. Det är också viktigt att lokalisera ljuset innan man tar bilden. Men tänker mest att övning ger färdighet.
 
Boktips: Det bästa av allt med Rona Jaffe.
 
Apptips: "Vad gör jag?", bästa festleksappen!
 
 
Frukosttips: Tja, en caffe latte med croissant på ett café i Paris hade ju inte varit helt fel. Men annars tänker jag att färska bär och grönsaker lyxar till vilken frukost som helst.
 
Tidningstips: Läser ingen tidning. Skulle vara Metro?
 
Poddtips: Lyssnar för tillfället mycket på en podd som heter Trailer. I den tipsar de om nya filmer och serier och den gästas av kända personer. Jättemysig! Annars lyssnar jag på Sommarpraten som ni vet.
 

Resetips: 
Har ju inte direkt rest till några eXoTiSkA platser, men New York, London och Paris tyckte jag om så mycket. Washington med för den delen. Till nyår ska vi till Prag och kanske kan jag tipsa om det sen!
 
Mattips: Tacos med pulled salmon, så så så gott.
 
Sovtips: Läs cirka 20 minuter innan du ska sova. Mina ögon blir alltid trötta och redo för sömn!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0