Fem låtar som känns

Jag har mått sådär den senaste tiden. Dels har jag varit sjuk igen med feber och förkylning, men dels mår jag inte så bra rent allmänt. Det blir så ibland och det är inget allvarligt, ibland finns det en del saker som tynger hjärtat lite extra.
 
Jag har alltid haft mina känslor utanpå kroppen, det syns om jag är glad och det syns om jag är ledsen. Tycker väl i och för sig att det är en styrka. Bättre att det kommer ut än att låsa in känslor och tankar i ett mörkt utrymme i bröstet och låta det ruttna bort. Det passar mig bättre i alla fall.
 
Så när jag är ledsen är det mycket viktigt att jag får vara just det och musik är alltid något som har präglat mitt liv. Något som förgyller och förstärker tankar och känslor. Så för alla er som också mår sisådär just nu, som har hjärtesorg på ett eller annat sätt eller som helt enkelt bara vill lyssna på ett par lugna låtar – dessa tips är till er!
 
 
Ulrik Munther – Before
 
 
Sufjan Stevens – Mystery of Love (Soundtrack till filmen Call me by your name)
 
 
Lord Huron – The night we met (från Netflix TV-serie 13 Reasons Why, obs kan finnas starka scener i videon)
 
 
Ellie Goulding – Vincent
 
 
Vi avslutar det här inlägget med en peppig och fin låt istället. Tycker trots allt att optimismen är något av det starkaste vi har. Kom ihåg, var vänliga mot varandra där ute.
 
Keala Settle – This is me (Soundtrack till filmen The greatest showman)

Kommentarer
Postat av: Linnea

❤️❤️❤️

Svar: <3
Sofie Strandberg

2018-04-05 @ 10:26:15
Postat av: Allan

Krya på dig! 💐

Svar: Tack Allan!
Sofie Strandberg

2018-04-05 @ 11:12:28

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0