Fredag i Stockholm

I fredags gick jag och Dan upp klockan 05 på morgonen, gjorde oss i ordning och packade det sista. Sedan begav vi oss ner till Stadshuset för att ta bussen till Lödde. Där mötte vi sedan upp mamma och pappa och började vår färd mot Stockholm. Vi körde bil upp och 6 timmar senare var vi äntligen framme.
 
Vi fick hyra en lägenhet via min kusins bostadsrättsförening på Kungsholmen. Perfekt! Vi bodde fem pers i en etta på 38 kvm, men det gick bra. Så länge man tar hänsyn till varandra och styr upp ett duschschema funkar allt.
 
Det första vi gjorde när vi anlände var att leta upp ett ICA Maxi och ett Systembolag, haha. Viktigt med fredagsmys!
 
Utanför fönstret var det 15 grader varmt och så himla mycket vår.
 
Vi packade upp lite, gjorde oss fredagsfina och inväntade min lillebror Carl och hans flickvän Alice. Det skulle bli så mysigt med kvalitetstid.
 
När vi alla var samlade var det dags att leta upp en restaurang. Vi traskade ner mot Fridhemsplan.
 
Och hittade en italiensk restaurang som vi slog oss ned på. Fina Alice och Carl!
 
Dan som noga väljer ut kvällens middag. Är så kär i den här mannen, känner det med varje fiber i kroppen.
 
Jag beställde in en risotto med pilgrimsmusslor. Goooott!
 
Sedan tog vi en kaffe och traskade hem till lägenheten igen. Därefter somnade jag bums. Dagen efter skulle bli en lång och rolig dag, men mer om det i ett annat inlägg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0