Nyårslistan 2018

Gott nytt år!
 
Det är dags för den årliga nyårslistan. Jag skriver den här varje år istället för att ge nyårslöften. Det är roligare att blicka tillbaka på året som varit, än att ge löften inför det nya året som ändå kommer att brytas.
 
 
Gjorde du något 2018 som du aldrig gjort förut?
Jag började planera ett bröllop! Vi bokade lokalen i december 2017, men allt annat har vi fixat under årets gång. Galet att man måste börja planera så långt i förväg om man vill ha ett juli-bröllop (pga så populär månad att gifta sig i).
 
Har du några nyårslöften?
Nix, inte ett enda! Jag har haft ett bra år och känner att jag utvecklas åt det håll jag vill och behöver, och vill bara att det ska fortsätta. Det är inga nyårslöften, men jag ska försöka att fortsätta lyssna på mig själv, vila oftare och fortsätta med min terapi. 
 
 
Vilka länder besökte du?
Tjeckien, Italien, Mallorca (eller Spanien tillhör det ju) och Danmark.
 
Bästa köpet?
Får man vara så töntig och svara min brudklänning på den här frågan? Är så glad att jag äntligen hittade en som jag älskade.
 
Vad var sämst?
Alltså världen rent generellt har väl ändå varit sämst? Klimatförändringar, politiska katastrofer och människor i flykt. Kom igen 2019, måtte du bli bättre och sprida kärlek världen över.
 
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag skulle nog ändå säga att jag har varit gladare. Jag har varit mer harmonisk och väldigt kär! Och även om det varit trassligt i vissa relationer, tycker jag ändå att det har varit för det bättre.
 
Favoritprogram på TV?
Haha, Bacheloooor. Har också varit ovanligt kär i Bonde söker fru i år!
 
Bästa minnet från 2018?
När jag och Dan var i Rom och bara traskade omkring, tittade på byggnader, åt jättemycket pasta och världens godaste buffelmozzarella. En fin resa!
 
 
Vad ser du mest fram emot med 2019?
Att gifta mig med världens finaste person och att gå på alla fina vänners bröllop! Det blir totalt 4 bröllop för oss under 2019 och jag ser så mycket fram emot varenda ett <3
 
Vad önskar du att du gjort mindre?
Slutat få ångest för småsaker.
 
Vad var din största framgång på jobbet 2018?
Nu har jag varit 2 år på mitt jobb! Jag känner att jag fortfarande utvecklas, jobbar med roliga projekt och är redaktör för vårt nyhetsbrev. Det har varit ett roligt år och vi får se vad 2019 för med sig.
 
 
Största framgång på det privata planet?
Hmm, att jag började i terapi igen och tog min stress på stort allvar. Att jag började prioritera mig själv i vardagen.
 
Vad spenderade du mest pengar på?
Bröllopet! Och det kommer nog vara så 2019 också, haha.
 
Något du önskade dig och inte fick?
Generellt över året? Ja, massvis med små ytliga saker.
 
 
Största misstaget?
Förra året skrev jag att "jag i vissa situationer inte lyssnat på min magkänsla", men tycker verkligen att jag har blivit bättre på det nu. Vet inte vad mitt största misstag har varit i år, men tycker att vi bara säger något enkelt och konkret som att jag inte har sparat tillräckligt mycket pengar till bröllopsbudgeten. Har varit så otroligt slösig i år och det måste vi ändra på!
 
Mest stolt över?
Min syster. Hon har haft ett tufft år och kommer förmodligen ha en ännu tuffare start på 2019. Det är inte lätt med relationer som går i kras och ibland måste man ta beslut som man inte vill. Det kommer bli bra på andra sidan, jag vet det.
 
 
Hoppas ni får en riktigt härlig nyårsafton!
 
Läs nyårslistan från tidigare år här:
- 2015
- 2017

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0