Onsdagstankar

  • Heeeej! Förlåt för så dålig uppdatering här i veckan. Jag jobbar sent på kvällarna med mina projekt, sitter sen med en hemuppgift till kursen jag tar via jobbet och någonstans där emellan klämmer jag in träning och julförberedelser. Och avsnitt av Bachelor och Bonde söker fru, haha.

  • Idag är det 5 dagar kvar till julafton! Hur sjukt? Snaaaaaart ska jag krama min familj, äta Janssons frestelse och sitta och prata inpå småtimmarna. I år har vi bestämt att vi inte ska köpa julklappar till alla mina syskon med respektive (vi gör det varje år annars). Istället kör vi Secret Santa! Vi lottade alltså ut en person som vi ska köpa julklapp till och så har vi en chattgrupp på messenger där alla har skrivit ut sina önskelistor. Det kändes lite bättre än att vi skulle köpa 78 presenter till varandra, både mer ekonomiskt och miljövänligt.

  • Och ska vi prata om Bachelor ens? Alltså nej vi skiter i det. Varför blir det alltid såhär? Är man inte med i det programmet för att hitta sin stora kärlek? Jag blev ganska besviken i alla fall, kanske inte på valet David gjorde om vem som skulle få den sista rosen utan mer på hans val när programmet var slut. Nåväl, tack och lov för Bonde söker fru. Där fanns det ju kärlek på riktigt!

  • Imorgon ska vi ha julavslutning med jobbet. Vi ska fika och säga god jul ordentligt innan alla splittras. Jag jobbar ju fredag också, men mysigt med julavslutning!

  • Usch, vi har haft en så dålig matlagningsvecka den här veckan. Det blir lätt så när man inte riktigt hinner med. Det har blivit en del köpepajer från Felix och ikväll åt vi falafel. Gott det också såklart! Men godare med ordentlig, hemgjord mat. Äsch, ska äta hemgjord mat på julafton.

  • På tal om jul rekommenderar jag det senaste avsnittet av Billgren Woods podcast. "Det stora julavsnittet – mörker och ljus i juletider" heter det. De pratar mycket om julhetsen och tvångsfixet man känner och känslan av att inte räcka till. Mycket viktigt såhär års! Jag vet att jag känner så varje år i alla fall, att myskänslan måste vara på topp annars gills det inte.

Vi får prata mer imorgon. Nu ska jag schemalägga lite grejer till jobbet och sen ska jag sova. Trevlig onsdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0