Listan om vardagar

Hej och glad lill-lördag! Vi drar igång med en lista om vardagar. Det är ju trots allt vardag 5 dagar av 7 i veckan och då kan de faktiskt förtjäna en helt egen lista.
 
 
Något jag värderar högt i min vardag:
Serietittande i soffan med Dan <3 Eller att gå i stan efter jobbet. Min första kopp kaffe som jag dricker på morgonen medan jag sminkar mig. Och att jag trivs så bra på mitt jobb såklart!
 
Det här äter jag till frukost:
Ja alltså.. Jag är inne i någon konstig fas i mitt liv där jag inte äter så mycket frukost? Har aldrig hänt tidigare. Har liksom inte kunnat överleva utan det tidigare. Jag dricker en kopp kaffe och ibland äter jag lite keso. Jag skulle behöva något lite lättare att äta på morgonen just nu, typ yoghurt. Annars brukar jag äta havregrynsgröt med mandelmjölk och banan.
 
När går jag och lägger mig:
Runt 22.30-23.00.
 
 
Saker som står på min tråkiga vardagliga to-do just nu och som jag aldrig gör:
Just nu har jag mycket to-do's angående min födelsedag. Har skrivit ner detta:
- Boka bord på restaurang till självaste födelsedagen
- Beställ tårta
- Kolla upp vad charkuterifat kostar
Haha. Annars är det ju såklart sånt där tråkigt som att tvätta, köpa kattsand, bädda rent sängen.
 
Det här äter jag till lunch:
Aaaaalltid matlåda. Är en sådan matlådeperson och äter alltid gårdagens rester till lunch (eller gröt...). Annars gillar jag att äta sallad eller subway till lunch.
 
 
När går jag upp:
Typ mellan 06.30 och 07.00 beroende på om jag ska tvätta håret eller ej.
 
Jag går till jobbet:
Vill vara på jobbet 08.30 men är där nästan alltid 08.45.
 
Jag kommer hem från jobbet:
Beror på om jag går och tränar direkt efter jobbet, för i så fall är jag hemma lite senare. Om jag inte tränar så brukar jag vara hemma 17.30 ungefär.
 
 
En vanlig vardagsmiddag:
Tacos, soppa, tortellini, grillad kyckling. Alltså ej tillsammans då.
 
Vad jag gör på vardagskvällar:
Dricker pepsi, tittar på serier, bloggar, tränar, pussar på Dan. Ibland går jag på after work eller en sväng på stan direkt efter jobbet.
 
Har jag söndagsångest:
Nja, ytterst sällan. Jag tycker det är slöseri på en ledig dag att gå runt och tänka på vad man ska göra dagen efter. Försöker att "vara i nuet". Däremot så vill jag inte riktigt gå och lägga mig på söndagkvällarna och sitter gärna uppe lite för länge. Tycker såklart det är tråkigt att helgen är slut.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0