Midsommar de tre senaste åren

Imorgon är det midsommarafton!! Som ni vet älskar jag alla högtider. Men midsommar och nyårsafton kommer nog ändå på delad första plats.
 
I år ska vi vara hemma hos Sarah och Niclas för tredje året i rad. Älskar när man börjar forma traditioner! Om ett par år kanske vi alla har barn och fortsätter att fira hemma hos Sarah och Niclas, fast de har flyttat till ett radhus längre in i Bunkeflo och de har en jättestor trädgård där vi sätter upp tält och spelar kubb. Och alla har vars tre barn förutom mig och Dan för vi har bara ett. En son som heter Frans, Ludvig eller Gustav eller något annat klassiskt fint som Dan egentligen inte tyckte om från början men som jag har tjatat mig till. Eller? Nu ska vi inte gå händelserna i förväg.
 
Tycker i alla fall att vi tittar på hur vi har firat midsommarafton de senaste tre åren!
 
2015
År 2015 firade vi midsommarafton hemma hos Sara och Ivan i deras hus i Kågeröd.
 
De hade bjudit in till storfest, satt upp ett gigantiskt tält i deras trädgård och bjudit in alla dom kände nästan.
 
Neja var gravid med Edvin och Sara med Valter <3
 
Och jag var glad i en väldigt olycklig period i mitt liv. Men inte visste jag då att allt skulle lösa sig under en resa till USA ett par veckor senare. Jag var 25 år under den här perioden och tycker personligen att jag blivit lyckligare och mindre vilsen ju äldre jag har blivit. Tycker att livet bara blir bättre och bättre.
 
 
2016
År 2016 var vi ett gäng som firade midsommarafton i Malmö! Vi möttes upp i Slottsparken för att picknicka och spela kubb.
 
Det var 30 grader varmt och strålande väder. Kommer ihåg att jag höll på att svettas ihjäl i min midsommarklänning.
 
På eftermiddagen åkte vi hem till Sarah och Niclas, åt middag på deras terrass och sjöng snapsvisor.
 
Hängde här tills klockan blev nästan tre och åkte sedan buss hem i morgonljuset.
 
 
2017
Förra året var vi också hemma hos Sarah och Niclas i Bunkeflo. Vi valde att picknicka på en gröning där istället och vädret var inte alls lika fint som året innan.
 
Men vi var glada ändå.
 
Senare på eftermiddagen tillkom ett par gäster och vi åt god middag samt spelade spel på Sarah och Niclas terrass.
 
Och vi var glada fast att det småregnade ute.
 
I år blir det något liknande som de två senaste åren. Har en ny midsommarklänning som hänger redo i garderoben och alldeles strax ska jag handla picknickmat.
 
Hoppas ni får en superhärlig midsommarafton oavsett var ni är och vilka ni är med. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0