Min poddvecka

 
Varje morgon lyssnar jag på en podd medan jag gör mig i ordning. Min morgon ser ut ungefär såhär: Går upp, sätter på kaffe- eller tékokaren, sätter igång en podd och gör mig i ordning. Tycker det blir en så bra start på dagen. Jag tänkte vi skulle kika på hur mitt poddlyssnande såg ut förra veckan!
 
Måndag
Veckans Smash: På måndagar lyssnar jag alltid på Reginas och Moas podd. Den kommer egentligen ut på lördagar, men brukar inte lyssna på podd på helgen. Förra veckans avsnitt hette "Gilla mig, snälla!" och handlade bland annat om bekräftelsebehov från kompisar och olika sorters personfärger. Tycker mycket om den här podden! Så smarta, roliga och kreativa tjejer som man blir så inspirerad av.
 
Tisdag
Billgren Wood: Nästan varje tisdag lyssnar jag på Elsa Billgrens och Sofia Woods podd. De kikar närmre på de senaste trenderna och analyserar allt från olika sorters frukostmackor till varför fredagsbuketten har blivit en så stor grej. Det jag tycker är spännande är att de delar upp avsnittet i tre delar: Hur har trenden sett ut förr, hur ser den ut nu och hur kommer det bli i framtiden? Och så bjuder de alltid in relevanta gäster som får vara med och diskutera. I förra veckans avsnitt pratade de om olika smyckestrender.
 
Onsdag
Alex och Sigge: I onsdags lyssnade jag på Alex och Sigges podd, avsnitt 302 – "Hamnstad". Jag tror att deras podd egentligen kommer ut på fredagar, men jag sparade den och lyssnade senare. Kan känna överlag att Alex och Sigge ibland är rätt babbliga. Det blir för mycket för mig ibland så tidigt på dagen, även om jag tycker de är roliga och underhållande. Men behöver oftast något ganska lugnt och försiktigt att lyssna på under morgonen.
 
Torsdag
Alex och Sigge: Eftersom Alex och Sigges poddavsnitt oftast är ganska långa brukar jag dela upp dem. I onsdags lyssnade jag på cirka 30-40 minuter och lyssnade sedan klart på avsnittet på torsdagen. Sigge berättade att han skulle flytta till New York och jag blev så avundsjuk. Vill också.
 
Fredag
The Routine med Emma och Gustav: På onsdagar kommer ett avsnitt ut av Emma Unckels och Gustav Broströms hudvårdspodd ut. Den sparade jag och lyssnade på i fredags när de pratade om veganska hudvårdsprodukter och make up. Även om jag inte lägger ner mycket tid på hudvård tycker jag fortfarande det är intressant att lyssna på. Emma och Gustav pratar om allt från sheet masks, rengöring och bröllopsmake till botox. Tycker deras jargong är så härlig och dessutom är avsnitten oftast 30-40 minuter långa, alldeles lagom!
 
Och sedan var min poddvecka slut. Det är i alla fall dessa som jag prenumererar på, men ibland kommer en och annan bubblare in såklart. Tipsa gärna om vilka poddar ni lyssnar på!

Kommentarer
Postat av: Ewe

Jag lyssnar bara på en podd, Relationspodden med Bingo Rimér och Katrin Zytomierska :) Tycker de är så roliga att lyssna på eftersom de är så himla olika. Podden går ut på att de svarar på relationsfrågor som folk skickar in, även blandat med lite annat snack som spontant dyker upp.

Svar: Oh, tack för tipset! Ska kolla upp :)
Sofie Strandberg

2018-03-21 @ 09:29:12
URL: http://nouw.com/ewees
Postat av: Isabelle

Lyssnar på typ de flesta krimpoddar/krimavsnitt! Grottar just nu ner mig i Criminology säsong 2 samt Casefiles: vase 53 (handlar om samma gärningsman - en av de värsta i USAs historia, East Area Rapist, som de fortfarande inte identifierat. Huuu.) Behöver jag ”vila hjärnan” lyssnar jag också på Veckans smash, Therese & Zätas podcast, En snut berättar. Magnus Betnér har precis släppt en bootleg på Spotify som jag lyssnat igenom också!

Svar: OH! Tack för alla fina tips!! :D
Sofie Strandberg

2018-03-22 @ 23:08:41

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0