Torsdag

 
Alltså HERREGUD det här vädret. Jag älskar värmen, det gör jag verkligen! Men vi har ganska dålig ventilation på jobbet och man blir alldeles mosig. Efter jobbet kommer vi dessutom hem till en sjukt varm lägenhet, instängd och med dålig luft. Men då är det bara att öppna upp alla fönster och dörrar så det blir tvärdrag.
 
Jag älskar att sitta på balkongen dessa kvällar. Det här året är den första riktigt varma sommaren sedan vi flyttade in i vår lägenhet och nu känner vi att vi har nytta av balkongen. Det har vi inte riktigt upplevt tidigare. Visst att den är stor och härlig, men vad spelar det för roll om det är 12 grader och regn en hel sommar?
 
Just nu sitter jag och tittar på Playmakers på TV4 play, där man får följa flickvänner och fruar till hockey- och fotbollsproffs. Det första avsnittet i säsong 1 inleds med en liten presentation där texten "Följ tjejerna som lever det amerikanska drömlivet" dyker upp. Alltså ursäkta? Vadå drömliv? Tycker att tjejerna verkar ha det sjukt kämpigt som först och främst river upp sina liv i Sverige för att flytta utomlands (behöver inte ens vara till USA) och sedan vet de inte hur länge de får bo på samma plats innan det är dags att flytta vidare. De följer ju med sina män som hoppar från kontrakt till kontrakt, samtidigt försöker de skapa sina egna liv med att skaffa green card och etablera sina egna verksamheter. Vissa tar hand om barnen helt själva medan männen är iväg flera veckor och spelar. Tycker dessa tjejer är sjukt starka, tror inte att jag hade klarat det livet. Det är modigt att gå så långt för kärleken. Ett tips om ni vill ha något att titta på om kvällarna!
 
Nej, nu ska jag dricka en resorb och förbereda ett inlägg till imorgon. Snart kommer Dan hem med glass och då ska vi titta på Handmaid's tale. Imorgon är det fredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0