Wraps – enkelt och gott

När jag vill äta något ordentligt men inte orkar laga mat, brukar jag göra wraps. Igår var just en sådan dag. Jag orkade verkligen inte laga något, men ville inte heller köpa färdigmat. Jag gick då till ICA, handlade en del och kompletterade sedan resten med saker jag hade hemma. Precis som tacos går ju wraps att variera oändligt. Igår såg middagen ut såhär:
- Små tortillabröd
- Mozzarella
- Rödbetshummus
- Grönkål
- Majs
- Rostade solroskärnor
- Sparris
- Pärltomater
 
Jag stekte sparrisen och skar upp det som behövdes. Sedan är det bara att göra wrapsen efter tycke och smak.
 
Vik ihop och ät en fem stycken på raken vetja. En perfekt färgglad måndagsmiddag att äta framför Westworld!

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Du som ser så mycket serier: har du sett 13 reasons why? Om ja, vad tycker du om den? Och problematiken som väckts i diskussioner efteråt (alltså att den inte är lämplig osv)?

2018-05-23 @ 00:09:26
Postat av: Isabelle

Du som ser så mycket serier: har du sett 13 reasons why? Om ja, vad tycker du om den? Och problematiken som väckts i diskussioner efteråt (alltså att den inte är lämplig osv)?

2018-05-23 @ 00:09:26
Postat av: Ewe

Imponerande ändå för att inte orka laga något tycker jag! Fyra av fem dagar orkar inte jag och då blir det antingen nudlar eller mackor med typ en ingrediens :P No joke! Haha

Svar: Haha, förstår vad du menar. Men går så snabbt att slänga ihop! Är ju nästan som mackor. Man tar ett tortillabröd och brer på grejer :P haha
Sofie Strandberg

2018-05-23 @ 20:41:26
URL: http://ewees.blogg.se
Postat av: Anonym

Brukar också göra wraps, fast med halloumi, nån typ av salsa, nått bladgrönt och nån creme fraiche-baserad sås (nu senast en Tahini-creme fraiche) och lite annat smått o gott. :)

Svar: Men så gott!!
Sofie Strandberg

2018-05-25 @ 21:34:27

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0