Sarahs möhippa: Del 2

Nu är det minsann dags att riva av de sista bilderna från Sarahs möhippa! Del 1 hittar ni här.
 
Efter lunchen på Pinchos gick vi vidare till VR Malmö på Kalendegatan. Vi skulle göra en VR-utmaning som vi hört mycket gott om, men inte riktigt kunde föreställa oss hur det skulle gå till. Inte visste jag då att jag skulle skratta mig alldeles svettig.
 
Först tog vi gruppfoto! Fin liga.
 
Sarah var såklart först ut.
 
Vi började med att skjuta pilbåge för att försvara en borg. Detta var en bra uppvärmning för att lära sig hur det fungerade.
 
Elin!
 
Och Johanna! Efter pilbåge-banan skulle vi skjuta ihjäl monster med laserpistol. Detta var SÅ läskigt och roligt. Först var jag kaxig och bara "jaja jag har minsann spelat Halo", men ganska snabbt blev jag ihjälbiten av gigantiska alienspindlar. Eh.
 
Den sista banan var att åka upp 100 våningar i ett höghus, gå ut på en planka och sedan hoppa. Detta var också väldigt läskigt, vissa valde att strunta i denna pga svindel.
 
Innan vi skulle gå hade vi en surprise till Sarah – en VR-lapdance. Haha, Sarah tyckte detta var så pinsamt och ville inte alls vara med. "Klä på dig!" utbrast hon till VR-mannen.
 
När vi var klara åkte vi hem till mig och Sandra som bor vägg i vägg. Vi delade upp oss och gjorde oss i ordning, sedan samlades vi inne hos mig för lite förfest.
 
Sandra blandade drinkar.
 
Och så dukade vi fram ost, kex, melon, chips och annat gott.
 
Finaste Sarah! <3
 
Vi skrev små äktenskapstips till Sarah och tatuerade oss med guldiga gnuggisar.
 
Vi lekte lite lekar och förfestade tills klockan blev 19.30 och det var dags att bege oss till kvällens restaurang.
 
Vi hade bokat bord på Escama på Fersens väg.
 
Titta så mysigt! Vi fick ett fyrkantigt bord i mitten av rummet. Jag älskar att sitta vid fyrkantiga och runda bord, så perfekt att kunna prata med hela sällskapet.
 
Vi tittade igenom menyn och funderade länge på vad vi skulle beställa.
 
Systrarna Elin och Sarah!
 
Jag och Sandra. Hade ny klänning från MQ på mig obs, obs.
 
Lina och Johanna.
 
Carro och Sös!
 
Cavan korkades upp!
 
Och så blev det dags för mat. Jag beställde in friterad bläckfisk med aioli.
 
Stekta gröna paprikor, eller pimientos de padrón som det heter på spanska.
 
Och friterad brysselkål.
 
Mums! Vi åt mycket och länge, drack mer cava och när vi var nöjda var det dags att gå vidare.
 
Kvällen avslutades på Paddys med drinkar. Klockan 01.30-ish var jag hemma och dagen efter var jag så trött! Det var en fin dag och kväll med helt fantastiska personer. Jag är så glad över att ha denna fantastiska kvinna i mitt liv och ser så mycket fram emot att fira hennes och Niclas kärlek. Nu längtar vi till bröllopet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0