Spotify playlist: Hösthänget

 
Fast att årets september hittills har varit väldigt varmt, är det ju ändå höst. Eller sensommar/förhöst i alla fall. Jag är trött på alla sommarlistor jag har på spotify, så det var dags för en ny lista! Den här gången ville jag ha något mer Adele-igt om ni förstår vad jag menar? Något mjukt och fint med mycket power i rösten.
 
Tänker såhär när jag spelar den här spellistan:
Det är lördagförmiddag, 15 grader varmt och strålande sol. Jag promenerar Södergatan ner med en take away-kaffe i handen och spellistan vinande i öronen. Jag stannar till på Gustav Adolfstorg, köper snittblommor till hallen och färska kantareller. I bakgrunden sjunger Alicia Keys att om hon klarar sig i New York klarar hon sig var som helst. Jag köper en flaska rödvin till kvällens middag och sedan går jag långsamt hem igen, förbi centralstationen och längs med kanalen. På kvällen träffar jag världens finaste vänner, vi spelar spel och skrattar mycket tills lördagen går över till söndag.
 
Höstmys med andra ord. Det resulterade i en del Jess Glynne, en och annan låt från Seinabo Sey, Norah Jones och självklart både Adele och Beyoncé. Hoppas ni tycker om den!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0