Slutet av vecka 1

Jag tog lite ledigt från bloggen i början av den här veckan, ville vara i nuet och maxa ledigheten. Efter nyårsafton har jag och Dan bara tagit det lugnt, tittat klart på ungefär 3 påbörjade serier. Vi har knappt lämnat soffan förutom när vi har hasat oss ner till affären för att köpa godis och läsk.
 
Men idag är det nya tag! Dan har börjat jobba idag och jag är ledig veckan ut, så jag tänkte göra lite ärenden. Har precis varit hos naprapaten och tryckt ut lite knutor, så skönt. Senare idag ska jag till frisören och klippa topparna. Ikväll ska jag, Dan och hela min familj äta fondue på restaurang Elysée. Det ska bli så mysigt! På lördag ska vi hem till mina föräldrar på middag, men annars har vi inga planer i helgen.
 
Får ni också ångest i början av året? Det är samma sak för mig varje år. Jag längtar och längtar efter jul och nyårsafton och poff, så är det över. Försöker greppa tiden men känner hur timmarna rinner genom mina fingrar. Det finns inget som ger mig så mycket ångest som när tiden bara springer iväg.
 
Men jag har ju samtidigt längtat efter 2019, det kommer bli ett bra år tror jag. Hoppas ni har haft en fin start på det nya året!
 
Ett par bilder från vår nyårsafton som var helt fantastisk. Jag har såklart dokumenterat med min kamera, så ni får se fler bilder i ett eget inlägg.

Kommentarer
Postat av: Ewe

Ångest i början av året är du nog allt annat än ensam om, ifall det är någon tröst :) Har läst att första veckan på året är den då folk generellt är som mest deppiga. Jag får dock ångest av den totala motsatsen till din anledning, gillar verkligen inte vintern och den här tiden på året och skulle helst bara vilja spola fram tiden 3 månader tills det är vår :))

Svar: Förstår vad du menar! Längtar med till våren :)
Sofie Strandberg

2019-01-03 @ 12:59:02
URL: http://ewees.blogg.se

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0