Lördagsmiddag och Melodifestivalen

I lördags var Regina och Frédéric hembjudna till oss på middag. De skulle anlända klockan 17 och jag dukade bordet i god tid innan så att jag inte bara skulle stressa ihop något.
 
Temat för kvällen var "italienskt", men vet inte om dukningen skriker Italien direkt? Haha. Fina gröna servetter i alla fall!
 
Jag hade på mig en ny tunika från Lindex. Här hittar ni den.
 
Så anlände våra fina gäster, jag fick födelsedagspresenter (!!) och efter lite förbubbel och snacks var det dags att äta. Vi lagade Pasta Puttanesca, fast utan sardeller och så hade vi i lite sambal oelek för hetta.
 
Oh, dessa två <3 Hur fina är de inte? Experter på att bloggposera dessutom, haha.
 
Så åt vi mycket och länge, pratade om livet och att Regina snart ska fira sin 30-års dag med buller och bång.
 
Lagom till att Melodifestivalen skulle börja plockade vi fram efterrätten.
 
Nutellapannacotta med hallon.
 
 
Sedan spelade vi spel och pratade tills klockan blev tolv, och Regina och Frédéric tog tåget hem till Helsingborg igen. Vilken mysig lördag! Tänker ofta på hur tacksam jag är för mina vänner, att jag har haft turen att få lära känna dem. De ger mig så mycket kärlek, energi och lär mig så mycket <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0