Helgen: Black Friday, Thanksgiving och långpromenader

Vi kikar på min helg!
 
Fredag
I fredags var det Black Friday och full rulle på jobbet. Vid 14.30-tiden hade jag en liten paus och passade på att springa ner till stan för att inhandla lite julklappar. Försöker ofta att köpa julklappar på Black Friday, om det är något bra erbjudande. Min nya blus kommer från Ellos!
 
Det var så skönt att komma ut och luften var kall och frisk.
 
Jag promenerade genom Slottsparken hem.
 
Och på kvällen hade jag lite mer jobb som skulle fixas, så jag bunkrade upp med fanta och linschips, haha. Vid 20-tiden stängde jag datorn och höll helg. Dan köpte hem sushi och så tittade vi på Idol.
 
Lördag
Lördagen började med att jag och Dan storstädade lägenheten och jag förberedde gåsen till kvällens Thanksgivingmiddag. I år tänkte vi att vi skulle ha gås istället för kalkon, kul att testa något nytt! Dessutom har vår kompis Niclas släkting en gåsfarm som vi köpte ifrån. Så det kändes närproducerat och bra.
 
Sedan gjorde vi oss i ordning. Jag hade denna Carmine-klänning från By Malina som jag köpt på rean.
 
Kände mig festlig och fin!
 
Vi hade dukat upp i vardagsrummet och klockan 16 anlände mina syskon och Sarah och Niclas.
 
Alla hade tagit med sig något till Thanksgivingbordet. Det fanns förutom gås också sötpotatismos, brysselkål, rödkål, mac n cheese, smörstekt majs, morötter, paj, quornfiléer, sås, cornbread etc etc.
 
Alltså muuums! En enda röra. Precis som det ska vara.
 
Vi hade förberett subject bowl där alla skrev frågor på lappar och efter maten gick skålen med lappar runt bordet så alla fick ta en och svara. Därefter spelade vi charader.
 
Till efterrätt hade Sarah och Niclas gjort en pumpacheesecake och Carl och Alice hade bakat brownies. Sedan satt vi hela kvällen och pratade, mätta och nöjda.
 
Söndag
På söndagen gjorde jag och Dan inte mycket. Vi städade och diskade, och sedan gick vi en långpromenad i Slottsparken.
 
Sedan drog vi upp adventsljusstakarna från källaren och på kvällen gick jag en promenad med min vän och granne Sandra. Hela Malmö är numera julpyntat <3
 
Vilken fin helg det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0