Tre rätters-middag, Desirée och Malmö.

Igår åkte jag till Malmö för att spendera kvällen hos fina Desirée. Men först blev det en snabbvisit hemma hos Johanna!
 
Jaana var där!
 
Och Johannas urgulliga katt Lillebror!
 
Vid halv åtta gick vi vidare till fina Desirée som efter att ha bott något år i Kävlinge flyttat tillbaka till underbara Malmö! Det var vi givetvis tvungna att fira.
 
Dessutom dör jag lite över deras fina lägenhet. En dag skall jag också ha en stringhylla. Så det så.
 
Så var det dags för jordgubbsbubbel i fina kupade glas!
 
Amanda och Johanna!
 
Så dukades det upp för förrätt!
 
Serranoskinka, sallad och hemgjord tomatvinegrette. Fruktansvärt gott.
 
Efter förrätten var det dags för mingel i vardagsrummet igen.
 
Kitty drack rödvin!
 
Varmrätten var laxfilé, blå kongo potatis, chèvreost och granatäppelkärnor.
 
Så himla gott och så fina personer! Desirée är jätteduktig på att laga mat och det är alltid lika gott, vad hon än lagar.
 
Efterrätten var marräng, grädde, frukt och bär.
 
Så kom Rola över och vi fortsatte att mingla i vardagsrummet.
 
Så bjöds det på redbull vodka, berättades pinsamma historier och dansades till låtar jag aldrig hört förut. När de andra tjejerna skulle vidare ut i natten var det dags för mig att åka hem. Men det var en så himla fin kväll med väldigt god mat och fina personer som jag inte träffat på länge!

Kommentarer
Postat av: jaaaaana

Har inte varit inne på din blogg på evigheter! Bra bilder!! Pussss

2013-02-21 @ 21:29:06
URL: http://jawnas.blogg.se

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0