Besegrad av sadelskydd.

Det hände för någon månad sedan. Jag hoppade av bussen i Löddeköpinge och såg att min cykelsadel var klädd med ett sadelskydd. Det var ett vitt sadelskydd med Max Hamburgares logga på. Jag tittade mig omkring och upptäckte att nästan alla cyklar vid busshållsplatsen hade fått ett. Jag tog av det, lade det i min cykelkorg och cyklade hem. När jag sedan kom hem så slängde jag det i papperskorgen. Jag ville nämligen inte ha något sadelskydd på min cykelsadel. Varför? Dels tycker jag dem är otroligt fula och skulle jag vilja ha ett sadelskydd så skulle det definitivt inte vara ett som var vitt och hade en Max-logga. Men det är inte den enda anledningen. Jag får nämligen en stor obehaglighetskänsla av att veta att en helt främmande person har hållt i detta sadelskydd och sedan vidrört min cykel och framför allt min sadel! Jag vet att detta är väldigt dåliga ursäkter och sadelskydd är ju kanske bra att ha när det regnar. Men hade personen tvättat sina händer efter den gått på toaletten och innan den därefter vidrört min sadel? Det vet jag inte! Antagligen får jag aldrig veta! Jag ogillar hela saken med det bara.
 
Några veckor senare kommer jag ut från vårt hus och skall cykla till busshållsplatsen och upptäcker återigen att min cykelsadel är klädd med ett sadelskydd. Den här gången är det illgrönt och har Löddeköpinges ena mäklarfirmas logga på. Ja, Lödde har en mäklarfirma. Vi har faktiskt flera mäklarfirmor här. I vilket fall som helst blev jag väldigt irriterad. Jag vill ju inte ha något jäkla sadelskydd! Dessutom förstår jag inte varför det har blivit så jäkla modernt att göra reklam för sitt företag via sadelskydd? Jag förstår ju att det ger ett intryck och att det känns personligt. Men under den tiden jag praktiserade på en reklambyrå så sa vi aldrig "Vi gör ett sadelskydd med kundens logga på!", i alla fall inte på de möten jag närvarade. Så jag kastade det illgröna sadelskyddet också och kände mig nöjd. Kanske hade jag vunnit slaget mot sadelskydden en gång för alla?
 
Men ICKE! Imorse när jag skulle cykla till bussen och kom ut ur hissen i min byggnad möter jag min granne. "Jag hade några sadelskydd över och satte en på din cykel. Jag tänkte att det kunde vara bra för dig att ha!" säger han med ett leende. Jag tackar snällt, går ut till min cykel och suckar. Jag har helt enkelt blivit besegrad och får väl ha ett jäkla sadelskydd på min cykel. Jag anser bara att om jag skulle blivit besegrad av ett sadelskydd så kunde det väl varit ett rött, svart eller kanske prickigt? Något fint som smyckar min cykel, liksom? Men nej, självklart inte.
 



Kommentarer
Postat av: Rebbe

Hahaha ;D

2014-10-14 @ 23:40:28
Postat av: M

Då är ju tom Max-sadelskyddet snyggare!!Puss

2014-10-15 @ 11:08:56

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0