Nyårslistan, 2015.

 

Gjorde du något 2015 som du aldrig gjort förut?

Jag började jobba på reklambyrå och fick alltså mitt första jobb inom det yrke jag utbildat mig till. Det var första gången jag åkte till USA och så flyttade vi till Malmö. Jag såg en konsert med Metallica också! Ett ganska händelserikt år ändå minsann.

 

Har du några nyårslöften?

Att börja träna mer (haha). Nej, men tanken är att jag och min morbror skall springa Göteborgsvarvet 2016 och då måste jag ju ha tipptopp kondition och även ha ganska starka benmuskler. Så det blir att träna. Men utöver detta så är det att jag skall ta tag i mina mål. Vad vill jag egentligen med mitt liv? Hur vill jag att det skall se ut och vad vill jag uppnå? Det är så många saker som jag lägger åt sidan just nu, både praktiska och känslomässiga saker, bara för att jag helt enkelt inte orkar ta tag i det.

 

Vilka länder besökte du?

USA! Oh, en sådan himla underbar sommar i USA. Annars är det ju typ.. Danmark? Vi mellanlandade i och för sig i England när vi skulle åka till USA. Räknas det?

 

 

Bästa köpet?

Har handlat så otroligt mycket bra grejor på sistone. En ny soffa, iPhone 6S, matta, klocka med mera. Men jag säger nog ändå min iPhone, älskar den till max.

 

Vad var sämst?

Jag hade en väldigt mellankolisk sommar. Den var väldigt bra, men den var också väldigt väldigt dålig. Jag tror överlag att maj till augusti var en dålig tid för mig, rent känslomässigt. Jag och Dan ville olika saker, vi visste inte riktigt vad vi skulle göra med oss och vår vardag och jag pendlade mellan att vara i total förnekelse och otroligt ledsen och nedbruten. Sedan kom september och allt blev mycket bättre igen. Vi gjorde tog en del beslut och liksom tog tag i oss själva. Men sommaren, fast att den med resor/sol/vänner var ganska fin, var den absolut det sämsta på hela året.

 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Otroligt svårt. Jag skulle vilja säga att det tar ut sig lite. För även om jag mådde ganska dåligt under sommaren, så har jag samtidigt mått så himla bra när det har varit bra. Jag är liksom mer tillfreds med min vardag idag än vad jag har varit de tidigare åren. Förr har jag längtat mycket efter saker som jag hoppas skall hända, idag lever jag mer här och nu. Vilket känns väldigt skönt.

 

 

Favoritprogram på tv?

Idol! Älskar Idol. Halv åtta hos mig är rätt bra också!

 

Bästa minnet från 2015?

Ett av de bästa minnena från 2015 var när jag var hemma från jobbet och var sjuk och Sam skickade ett sms till mig som förklarade att min chef hade berömt mig på vårt måndagsmöte. Han hade sagt att jag hade utvecklats mycket och verkligen tagit an min roll som produktionsledare. Sedan hade alla applåderat för mig. Så jäkla surt att jag inte var med på mötet bara. Varför skall man vara sjuk just en sådan dag? Men då blev jag väldigt glad i alla fall.

 

Vad ser du mest fram emot med 2016?

Typ allt. Även om det har hänt många roliga saker år 2015, så vill jag ändå att 2016 skall bli så mycket bättre. Jag tycker att vi stryker 2015 nu och går vidare liksom. Helst av allt vill jag åka till New York i sommar.

 

Vad önskar du att du gjort mindre?

Grubblat. Min terapeut sa alltid att jag grubblade alldeles för mycket och att jag måste lära mig att släppa saker och gå vidare. Det önskar jag verkligen att jag borde gjort i vissa sammanhang, bara dragit ett streck och gått vidare.

 

Vad var din största framgång på jobbet 2015?

Att jag började jobba på en reklambyrå, vilket var mitt drömjobb! Woho! Annars är det att jag har utvecklats och ändå tagit mig an arbetet. Älskar att jobba som produktionsledare.

 

Största framgång på det privata planet?

Att jag har börjat våga säga ifrån mer, att jag står upp mer för mig själv och att jag vågar mer säga vad jag tycker och känner nu än sedan tidigare. Också har jag inte alls lika mycket vikt- och kroppsnoja som jag har haft tidigare, vilket är en stor win för mig!

 

 

Vad spenderade du mest pengar på?

Kläder. Definitivt kläder.

 

Något du önskade dig och inte fick?

Nej, inte direkt så. Önskade mig en Daniel Wellington-klocka i julklapp som jag inte fick. Haha!

 

Största misstaget?

Att jag i vissa situationer inte lyssnat på min magkänsla. 

 

Mest stolt över?

Jag är mest stolt över min prestation i yrkeslivet faktiskt, att jag fick det här jobbet trots att jag tyckte att jag var urdålig på arbetsintervjuerna. Men annars är jag jäkligt nöjd över att jag mer och mer tar egna beslut utan att lyssna för mycket på andra. Och sedan är jag också väldigt glad över att vi äntligen tog steget att flytta till Malmö. Det kommer nog bli en skitbra vår här.

 

 

Listan är helt och hållet stulen från Egoina.


Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0