Fredagen då Media Evolution City hade invigningsfest.

I fredags var det ingen vanlig fredag, utan det var dagen Media Evolution City hade en gigantisk invigningsfest! Det var 3000 personer som hade anmält sig och det tyckte vi som jobbar där både var spännande och skrämmande. För de som inte vet vad Media Evolution City är, så kan jag förklara det som ett hus där massvis av medieföretag arbetar. Ett slags kontorkollektiv kan man säga. Där hänger vi på Eminent och jobbar dagarna långa i alla fall! Jag åkte i vilket fall som helst in med en gigantisk väska och två olika ombyten. Det såg ut som att jag skulle sova borta en hel vecka ungefär.
 
Våra kontorsgrannar hade satt upp denna skylt på sin dörr. Tyckte den var helt hysteriskt rolig.
 
Inför den stora festen hade Eminent fixat egna gnuggistatueringar. Så himla rolig grej!
 
Så plötsligt var klockan 15.00 och festen började smått sättas igång.
 
Sam var DJ i början av festen. Det kom en annan DJ och avslöste honom sen.
 
Det började anlända lite folk så småningom och helt plötsligt var det cirka 100 pers på vårt lilla kontor. Gah, vad varmt och högljudt. Men kul såklart!
 
Eminent och våra kontorsgrannar Mynewsdesk och Good Old hade gått ihop för en kväll för att bilda dot.bar. Vi körde Las Vegas-tema och hade såhär roliga skyltar.
 
Sös och Carro var mina förbundskamrater under kvällen. Här tar de dock en mobilpaus från allt minglande.
 
Lite konsert sådär i hallen är väl inte helt fel heller.
 
Den milslånga toakön var dock inte lika rolig, så då fick man ju underhålla sig med selfies.
 
MEC hade dessutom hyrt en photobooth där man fick ta gratis bilder! Hur kul?! Jag, Sös och Carro gick bananas och gjorde tre olika remsor. De pryder nu min kyl.
 
Sedan var det dags för oss att traska vidare. Vi hade följe med Daniel och Sam en sväng som också tyckte att det var dags att ta festen vidare någon annanstans.
 
Vi hamnade på Paddy's där vi drack prosecco och pratade om världsproblem. Resten av kvällen är historia. Men en finfin dag var det i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0