En fredag med Thomas Stenström.

Förra fredagen var en så himla bra dag tycker jag. Inte bara för att det var fredag och snart helg, utan för att jag skulle möta upp Cilla, Lina och Jenny och se Thomas Stenström som spelade på Mejeriet i Lund. Jag, Cilla och Lina sågs på Lunds centralstation och traskade sedan ner till kinarestaurangen Tatung vid Grand Hotell. Här har vi Cilla!
 
Lina!
 
Vi kunde inte bestämma oss för om vi ville ha vin eller cola, så vi köpte båda. Perfekt beslut tycker jag.
 
Så anlände Jenny också och vi beställde in mat. Vi var kanske inte supernöjda med maten, men det var helt okej ändå!
 
När vi hade ätit klart var det dags att traska ut i det här fina vårvädret och bege sig bort till Mejeriet.
 
Jag älskar att syrenerna har börjat blomma nu. De luktar så gott.
 
Jag och Cilla!
 
Efter cirka 15 minuters promenix var vi framme vid Mejeriet!
 
I väntan på att de skall släppa in oss.
 
Även om jag tycker väldigt mycket om Thomas Stenström så hade jag inte särskilt höga förväntningar. Man vet ju aldrig om det kommer att bli en bra show så att säga.
 
Så kom vi in tillslut. Vi tyckte det var väldigt roligt och ovanligt att man var tvungen att få ett band för att visa att man var gammal nog att köpa dricka i baren. Då fick vi känslan av att kanske, kanske, kanske vi var något äldre än denna konserts målgrupp.
 
Men så länge man får handla i baren är det lugnt!
 
: )
 
Så tog vi plats och kikade på förbandet Dotter!
 
Tog luft i pausen och var lyckliga över att det var såhär ljust när klockan var 21.30.
 
Fyra styck exalterade damer som tycker att kamerablixten är något bländande.
 
När klockan slog 22 kom bandet upp på scen och självaste Thomas Stenström traskade upp för att sjunga "Full av liv" som numera är en av mina favoritlåtar.
 
Så fortsatte konserten till ungefär halv tolv och då var det dags att traska hemåt. Jag måste säga att jag är så otroligt nöjd med konserten. Det var så himla bra musik och stämning. Nu spelar jag sönder Thomas Stenström här hemma och Dan tycker att han kan sluta gnälla om att han vill bli slagen i ansiktet (haha). En väldigt bra fredag med andra ord!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Fin kväll vi hade! <3

2015-05-22 @ 10:42:51

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0