Linas Matkasse: Grekisk köttfärsås med turkisk yoghurt.

Linas mattkasse kom ganska sent igår, så vi fick laga kassens första middag idag istället! Idag blev det därför grekisk köttfärsås med turkisk yoghurt, pasta och broccoli.
 
Och det var så himla gott. Jag kokte dock alldeles för mycket pasta, så nu kan vi äta pasta hela veckan ungefär. Jag och Dan är jättenöjda med matkassen, som jag har berättat innan. Det är himla skönt att komma hem till ett fullt kylskåp och att någon annan har knåpat ihop recept till en. Jag tycker också om att de medvetet bygger recepten på mycket grönsaker och rotfrukter. Jag som har så mycket problem med min mage och inte kan äta vad som helst, blir jätteglad när det är någorlunda nyttiga recept och fettsnål mat. Imorgon skall vi laga torskgryta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0