Tre serier jag följer på Netflix.

God morgon på er och glad fredag! Veckan har faktiskt varit ganska lugn för mig efter jobbet vilket har varit skönt. Bortsett från att träna har jag tittat på massvis av serier och jag tänkte att det kan ju vara lite kul att tipsa om såhär när det snart är helg. Jag tycker Netflix och HBO är ungefär det bästa någonsin. Jag tycker oftast om Netflix egna serier dessutom. Dessa är de tre senaste serierna jag följt på just Netflix!
 
Love
Love är en av Netflix egna serier och den första säsongen släpptes för någon månad sedan. I den får vi följa nördiga Gus och rebelliska Mickey som träffas av en händelse och sedan blir vänner. Gus är ganska intresserad av Mickey, men Mickey är inne i en ganska dålig svacka och tar alltför många beslut för att ens lägga märke till det. Jag tycker den är väldigt fin och rolig. Man känner så igen hur kärleken kan ta över och styra helt och hållet, samt att rollerna i en relation lätt kan bli ombytta. Jag sträckkollade serien på fyra dagar ungefär, så bra var den. Här är trailern också!
 
 
Modern Family
Alltså jag och Dan är såååå himla inne i Modern Family nu. Vi har sett klart alla 6 säsonger på Netflix. Det är ju så himla roligt och mysigt. Man mår verkligen bra och blir glad av att titta på den. Det är väl säkert ingen som har missat vad den handlar om, men här kommer en liten förklaring ändå! Man får alltså följa tre familjer: Jays familj, Mitchells familj och Claires familj. Claire och Mitchell är syskon och Jay är deras pappa. Det är alltså en enda stor släkt som man får följa i vardagen när allt blir galet, roligt och svårt. Ett stort tips till er som inte börjat titta på den här än!
 
House of Cards
House of Cards säsong 4 finns ju ute nu på Netflix! Vi har inte riktigt kommit igång att titta på den, jag har sett ungefär 1 avsnitt hittills. Men jag tänker att det är sådant jag kan ta tag i nu när jag sett klart både Modern Family och Love. För er som inte sett den serien: Här får man följa Frank som strävar att bli president och hans fru Claire. Frank är en något ond man och gör ungefär vad som helst för att nå toppen. Bra och spännande serie! Jag tycker att man måste ge den några avsnitt för att fastna i den bara.
 
Vilka serier följer ni på Netflix? Tipsa gärna!

Kommentarer
Postat av: Des

House of cards är min bästa serie 😍 Så jäkla BRA! Tappar hakan ex antal gånger per säsong pga så RÅ! Mycket bra 👏👏👏

2016-03-18 @ 20:32:34

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0