Pumpamarmelad med kokos.

Vet ni vad jag har gjort ikväll? Marmelad! Pumpamarmelad med smak av kokos närmare bestämt. Alltså hörni, det är så fruktansvärt enkelt att göra sylt och marmelad. Det är ju helt sjukt, varför gör man inte det oftare? Till den här marmeladen utgick jag från det här receptet.
 
Det ni behöver är:
- 500 g syltsocker
- 1 burk kokosmjölk
- 1 citron
- 500 g pumpa (jag tog butternutpumpa)
 
Börja med att skala pumpan och skär den i bitar. Riv därefter citronskal.
 
Häll pumpa, citronzest och kokosmjölk i en gryta och pressa citronsaft ovanpå. Låt puttra i cirka 15 minuter.
 
Ta sedan av den från plattan och mixa med en stavmixer. Då ser det ut såhär!
 
Häll därefter i syltsocker och koka upp under omrörning i 5 minuter.
 
Klart! Tappa upp på burkar och låt sedan svalna i kylen. Min står i skrivande stund i kylen och jag har inte ens smakat den än. Tänk om den inte är god? Jo, klart den är god. Eller? Jag återkommer med besked.
 
Såhär är det alltid när jag ska ta bilder, Isa vill så gärna vara med <3

Kommentarer
Postat av: M

Ser väldigt gott ut!! <3

2017-11-17 @ 10:36:13

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0