Mina senaste mobilbilder: Mest mat och Mynewsday

Dags att titta på mina senaste mobilbilder! Den här gången blev det mest bilder på mat och från Mynewsday. Men liksom, ändå bra grejer! Marknadsföring, kommunikation och mat – typ livets saker. Låt oss kika!
 
Vi har en riktigt bra grej på jobbet som kallas för kompetenslunch. Ibland bjuder vi in folk som föreläser på lunchen och så äter vi samtidigt. Den här gången pratade vi hållbarhet och beställde vegetariskt från In the Pink som ligger runt hörnet från vårt kontor.
 
Jag beställde bönburgare med sötpotatisklyftor, hummus och guacamole. Riktigt gott! Mums mums mums.
 
Jag skickade en onsdagskram och pepp till några nära på Snapchat. Min mamma är så bra på att skicka pepp och gulliga budskap på Snapchat, tycker att jag borde lära mig av henne <3 Hade bra hårdag den här dagen btw.
 
Jag och Dan kom inte på vad vi skulle laga för mat en kväll och ville ha något varmt och enkelt. Så vi gjorde mannagrynsgröt och kanderade päron! Eller, kanderade och kanderade. Men jag stekte dem med smör, honung och farinsocker. Gott och höstigt!
 
Förra torsdagen vaknade jag upp med otrevliga sms på min telefon och sedan dess har min värld varit lite tung. Ibland kommer människor in i ens liv som man inte vill ha där, de klänger sig fast och vägrar släppa taget fast att man sparkar och klöser. Så det är lite mycket nu, mest är det saker som tar upp min tankeverksamhet och energi som jag bara vill strunta i. Men på andra sidan finns det en människa som behöver min hjälp, oavsett om hen vill se det eller ej.
Nåväl, en tråkig torsdagsmorgon blev ändå en rätt okej torsdagseftermiddag. Jag spenderade dagen på Mynewsday och lyssnade på inspirerande talare!
 
Älskar att gå på workshops och föreläsningar. Vill göra detta oftare!
 
Lyssnade bland annat på Nina Åkestam när hon pratade om mångfald i reklam. Jäkla geni den där Nina Åkestam.
 
Hon hade ställt frågan "Vad tänker ni om människor som jobbar med marknadsföring?" till ett antal akademiker och fick bland annat det här svaret.
 
Och så berättade hon om undersökningar hon gjorde till sin forskning. Undersökningar som bland annat visade att vita, attraktiva, heterosexuella, unga människor är överrepresenterade i reklam. De visade också att vi känner för och tycker mer om reklam som visar olika etniciteter och sexualiteter eftersom vår verklighet ser ut så, och vi vill att reklam ska spegla vår verklighet. Mycket intressant!
 
Ashkan Fardost pratade om att alla har missförstått digitaliseringen och att man missar att titta på sin egen verksamhet, produkt och målgrup när man försöker följa med den digitala eran. Allt går inte att lösa med touchskärmar och appar.
 
Arvid Axland pratade om vår jakt på känslor. Både inom marknadsföring men också rent generellt. Han sa till exempel att när vi köper take away-kaffe betalar vi för upplevelsen och känslan. Det är därför vi är villiga att betala 60 kronor för en caffe latte, det känns mer. Till skillnad från att dricka bryggkaffet hemma eller på kontoret.
 
Clara Henry pratade om saker som Sveriges 15-åringar har lärt henne.
 
Känner spontant när jag ser dessa undersökningar att vår framtid är ljus <3
 
Lyckades få en selfie med henne! Yes, jag var lite starstrucked.
 
Samma torsdag, efter Mynewsday, gick jag, Sarah och Carro på Spegeln för att titta på A star is born. Jag har lite blandade känslor för filmen. Tyckte den var fin men samtidigt absolut inte. Musiken var bra i alla fall!
 
I fredags åt jag och ett par kollegor lunch på In the Pink. Det blev svampsoppa med glutenfritt bröd.
 
I lördags hade vi Thanksgivingmiddag och jag klädde mig i USAs färger – blått, vitt och rött. Älskar den här klänningen och känner mig alltid så fin i den (gammal från GANT).
 
Och här har vi Thanksgivinggänget som brukar vara med varje år! Carro, Sarah, Niclas, Dan, Lars, Lina, Johan och Sös.
 
Imorse gick jag upp tidigt och tog bussen till stan strax efter 07. Jag skulle på ett frukostseminarium om GDPR och Marknadsrätt. Det är mycket juridik just nu för min del.
 
På kontoret firade vi att det var onsdag och min kollega Lisbeths födelsedag med gigantiska cheesecakes. Ändå väldigt rimlig onsdagsfika.
 
Och det var mina senaste mobilbilder. Glad onsdag på er, snart är det helg igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0