Vecka 49

 
Mitt första måndagsinlägg sedan Frans kom! Vi går in i vecka 49 och Frans är en hel vecka. En hel vecka!
 
Det känns så skönt att komma längre ifrån förlossningen. Dels för att vi lär känna Frans mer och mer, men också för att jag börjar landa i det som hände. Men sent om kvällarna när jag ammar så griper ångesten fortfarande tag i mig och jag har nog aldrig känt mig så dödlig som nu.
 
Tack snälla ni för alla fina kommentarer! Jag kommer som sagt gå igenom min förlossningshistoria, men jag måste bara vänta lite. För min egen skull. Låta det landa lite till.
 
Den här veckan ska vi se om vi kan komma utanför dörren tidigare än klockan 16.30 om dagarna 😅 Frans har sovit rätt dåligt om nätterna, så jag och Dan har inte gått ur sängen förrän 11.30. Men snart så ska vi nog komma in i det här småbarnslivet lite mer. Dan är ledig tills efter jul så vi har flera veckor tillsammans som nybliven familj. Det känns oerhört lyxigt och jag är så glad för det!
 
Annat som händer den här veckan:
  • Idag ska jag ta av mitt förband om snittet! Känns som att jag når ett stort mål. Jag har gått runt med en liten elektrisk pump som suttit fast i förbandet, som tydligen ska suga ut vätska ur såret eller liknande. Den är så störig och vibrerar hela tiden. Ska bli skönt att bli av med den.

  • BVC ska komma hit och titta till oss.

  • Jag ska på återbesök hos förlossningen.

  • Och så har vi en utomhusfika med Dans bröder inbokad på lördag. Vi försöker vara lite restriktiva med att ses nu på grund av RS-viruset. Men ska bli så mysigt att dricka lite glögg utomhus och så får Frans träffa sina farbröder, fastrar och kusiner <3
 
Annars ska vi laga mat, gå dagliga promenader och försöka ta det så lugnt som möjligt.
Hoppas ni får en fin måndag!
 
Blombud som vi fått från mitt jobb och min familj <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0