Vecka 51

På fredag är det julafton och jag har försökt att komma i stämning. Jag har druckit julmust, köpt glögg, gjort julkola och slagit in klappar. Köpt hyacinter och tittat på julfilmer. Planerat mina juloutfits och till och med hunnit klippa mig inför julledigheten. Och ändå har jag ingen julkänsla.
 
Kanske för att jag knappt kommer utanför dörren om dagarna. Kanske för att hur mycket vi än städar så har vi det alltid stökigt. Kanske eftersom hur många gånger jag än duschar så luktar jag ändå kräk och bröstmjölk. Kanske för att nätterna är oändligt långa och dagarna går på ett kick. Kanske för att allt blir lite mer omständigt med en liten liten bebis.
 
Jag älskar julen och älskar julens traditioner, men i år försöker jag sänka kraven. Det får bli lite som det blir i år. Jag har en bebis som precis fyllt tre veckor och ett snitt i min mage som fortfarande värker. Det är okej att det är stökigt och det är okej att sova mitt på dagen.
 
Det kommer fler jular och nästa år är Frans äldre. Då kanske det till och med blir den bästa julen någonsin.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0