Lite från förra veckan: Hej då-lunch, gravidmassage och proseccokalender

Lite från förra veckan!
 
Jag åkte till min barnmorska och hade vanlig kontroll. Allt lät bra med bebisen och vi pratade lite om förlossningsrädslan som smugit sig på. Jag vet inte vad mer det finns att säga om den. Jag läser på, gör övningar och försöker förbereda mig mentalt. Mer än så kan jag inte göra, resten får bli som det blir.
 
Förra veckan var bebisen lika stor som en pumpa! Tyckte det kändes höstigt och gulligt.
 
På tisdagen "slängde jag ihop" en soppa.
 
Verkligen inget särskilt, men tyckte den blev god. Hade potatis, morötter, tomater, lök, vitlök, chili, tomatpuré, fiskbuljong, grönsaksbuljong, saffran, grädde och vatten i. Sen fick det koka tills rotfrukterna var mjuka och smaken mustig.
 
Åt tillsammans med räkor och creme fraiche. Gott!
 
Det blev onsdag och jag gjorde mig i ordning för att åka in till kontoret.
 
Vi skulle ha en hej då-lunch på jobbet med mitt närmsta team! Åt på Quan och pratade mycket och länge. Kommer sakna dem <3
 
Det har varit lite kaos i lägenheten sedan babyshowern. Jag har inte hunnit tvätta och fixa med allt, så det mesta har legat ihopvikt på bebisens byrå. Men det är så mysigt att gå förbi och titta på om dagarna.
 
Det blev fredag! Jag tog på mig mjuka och sköna kläder och jobbade hemma.
 
Klockan 16.30 hade jag bokat gravidmassage på Anya Spa i Västra Hamnen.
 
Det var så skönt. Min kropp behövde verkligen 60 minuters massage. På Anya Spa börjar man alltid med ett litet fotbad, mysigt.
 
På kvällen åt jag och Dan tacos och tittade på Idol.
 
Jag gjorde "halloumifärs" till tacosen efter att min kollega tipsat om det. Man finhackar halloumi, paprika, lök och vitlök och steker tills vätskan går ur halloumin. Sedan häller du på tacoskrydda och så är det klart! Enkelt och gott.
 
Efter maten ringde det på dörren och vår Proseccokalender från Vinoteket levererades. Nu måste bebisen komma ut innan 1 december så jag kan gå på den här 😌🥂
 
Det blev lördagkväll och jag och Dan gjorde oss fina.
 
Hade min svarta fodralklänning och en gammal blus över i vanlig ordning.
 
Vi var hembjudna till Athena och Peter på middag. Vi pratade om livet, planer inför jul och spelade spel. En riktigt mysig lördag!
 
På söndagen fixade jag med lite bebisgrejer, men mer om det i ett annat inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0