Hur får man tyst på en mobilförsäljare?

Sofie, Sös och ett par gamla vänner Hanna och Vilsmyr stöter på en väldigt duktig mobilförsäljare, där Vilsmyr blev offret.
Vi försöker göra allt för att bevisa att det hon säljer är dyrt, men hon ger sig inte.

Försäljare : Men du kommer inte att ångra dig, det här är ju superbilligt.
Sofie : 299 kronor i månaden ? Är det billigt?
Vilsmyr : Men asså jag får behålla mitt nummer och så?
Försäljare : Jaja, du betalar 219 kronor för mobilen, och sedan Smsar du hur mycket du vill för 80 kronor i månaden. Så du betalar BARA 299 kronor i månaden i 24 månader, och då ingår handsfree, hörlurar, sladdar blablabla.
Sofie : Du är medveten om att 24 månader är två år va Vilsmyr?
Vilsmyr : Ja, men okej. Och jag får behålla mitt gamla nummer?
Sofie : Men asså hallå, får man betala det man ringer för UTÖVER de 299 kronorna ?
Försäljare : Men du smsar gratis.
Sofie : Ja men betalar man det man ringer för utöver de 299 kronorna?
Försäljare : Ja... Men du smsar ju mer än vad du ringer eller hur ?
Hanna : Asså kolla här ! Någon måste ju förlora på det här eller hur? Och det lär inte vara du !
Försäljare : ..................

Det värsta var att Vilsmyr faktiskt köpte mobilen.
Han fick ju faktiskt behålla sitt nummer...

Kommentarer
Postat av: Fanny

Svar: tack så mycket :)

Haha :) lite roligt att läsa ändå ;P

2007-12-19 @ 20:16:59
URL: http://faannybackman.blogg.se

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0