Känslan allting handlar om.


Igår gick jag in på Åhléns.
Jag hade lite tid över innan jag började jobba. Jag tittade egentligen inte efter någonting speciellt, men ville underhålla mig själv innan ett långt arbetspass. Då hittade jag, som svar på mina böner, den perfekta kjolen. Egentligen ingen märkvärdig kjol. En mörkblå, vanlig vippkjol med vita ränder längst ner. Men jag kunde inte hjälpa att känna den där känslan att man är fullbordad. Komplett på något sett. Som när man ser ett par ljusblå ögon och vet att dem ögonen skall vara det första man ser på morgonen. Som när man vaknar till ljudet av fågelkvitter, ser solens strålar lysa in genom fönstret och vet att det kommer att bli en bra dag.

Det var precis den känslan denna kjol gav mig. Jag har ingen aning när jag kommer att använda den. Jag vet inte vad jag skall ha till. Jag vet bara att jag och kjolen kommer att ha en jäkligt bra sommar tillsammans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0