Ett hej från balkongen.

Jag tänkte att vi skulle kika lite på balkongen nu när vi har bonat in den lite ytterligare! Vår balkong är 32 kvm stor. Jag vet, helt galet. Vem behöver en så stor balkong? Som ni förstår behöver en stor balkong mycket möbler och vi har inte riktigt lyckats köpa allt än. Ärligt talat så behöver vi fylla ut den ganska mycket mer, men vi kan kika på hur den ser ut nu och så får vi se när vi köper fler möbler.
 
I det ena hörnet har vi i alla fall en liten soffgrupp, en ljusslinga från IKEA, en lavendelplanta, två murgrönor och ibland tar vi ut vår puff från Svensson i Lammhult när det är fint väder och vi skall sitta ute.
 
Vi har köpt en baden-baden solstol och bredvid den står en fåtölj som tillhör soffgruppen från tidigare bild, och så bredvid den ett litet vitt bord från IKEA.
 
Utsikten från den här sidan av balkongen ser ut såhär! Turning Torso och Sollekplatsen som är väldigt populär bland barnfamiljer.
 
Om vi fortsätter runt kröken så hittar vi ett citronträd jag köpte på ICA Maxi.
 
Just i lördags när jag tog dessa bilderna hade jag och Dan satt upp ett bord ute. Sarah och Niclas skulle komma över och hade med sig matrester från midsommar! 
 
Den här sidan av balkongen är dessvärre annars väldigt tom. Vi tänkte att vi skulle köpa ordentliga utemöbler senare i sommar.
 
Och såhär är utsikten från den här sidan av balkongen!
 
I lördags satt vi ute ett par timmar och åt mycket och länge. Det var varmt och soligt och vi var ganska nöjda över att sitta i skuggan. Vi hoppas att vi kan hänga här ute mycket i sommar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0