23 och 24 december, 2023

Lillejulafton
Den 23 december hade vi lite smått och gott att fixa. Vi packade inför vår kommande flytt, jag lagade Janssons frestelse som vi skulle ha med till julafton och sen gick jag en promenad med Frans i vagnen. Någon hade pyntat små statyer i Västra Hamnen med tomteluvor.
 
På eftermiddagen skulle vi hem till Dans föräldrar och sedan vidare mot Dans storebror för att fira jul.
 
Jag såg ut såhär i gammal svart klänning från Warehouse och röda strumpbyxor från Calzedonia. Spegeln har jag försökt putsa men det blev bara värre :)
 
Klockan 16 var vi hemma hos Ola och Angelica. Det bjöds på glögg och lussebullar.
 
Frans var stilig i skjorta han fått av Dans lillebror Lars och hans sambo Lina. Matchade med fluga till och med!
 
Han äääärrr så svår att fånga på bild nu för tiden.
 
Det delades ut julklappar och vi pratade om vad vi skulle göra under julledigheten.
 
Till middag hade Ola lagat kalops som vi åt med pressad potatis. GOTT var det. Klockan 20.30 höll Frans på att krascha, så då var det dags att köra hem.
 
Julafton
Nu är det julafton. Vi brukar alltid ses cirka 12.30 på julafton och sedan äta jullunch klockan 13. I år blev det ett par ändringar. Jag och Frans var förkylda så vi åkte direkt hem till pappa, men ett par syskon åkte in till mamma på sjukhuset och pussade på henne lite. Sjuksköterskorna har ordnat en fin liten dagbok som de skriver i varje dag. Mina syskon skrev en liten julhälsning i den som mamma kan läsa sen när hon blir bättre <3
 
I alla fall, klockan 12 var vi hemma hos pappa och förberedde lunchen. Min lillebror Carl och Frans lekte med vår didgeridoo. Varför har vi en sån? undrar ni. Det undrar jag också. Men vilket instrument har vi inte i den här familjen. Det skulle kanske vara en sån där triangel..
 
Jag ville ta en familjebild och som det KÄMPADES. Dan blev inte nöjd, Frasse ville inte sitta still. Nästa år tar jag en själv tack.
 
Frans hittade mina bröders gamla leksaksbilar och underhöll sig med dem medan vi andra förberedde och dukade fram maten.
 
Klockan 14.30 blev det äntligen lunch!! Anledningen till att vi hade svinmycket köttbullar är för att två av mina syskon är vegetarianer och de hade inte helt pratat ihop sig om vem som skulle göra vad haha.
 
Och här ser ni dagens outfit. Jag hade pendlat så mycket i tankarna på vad jag skulle ha på mig. Jag ville absolut inte köpa något nytt och lade fram ett par alternativ dagen innan. Sen hittade jag den här gamla godingen i min garderob och blev glad.
 
Det är en gammal klänning från BikBok. Här finns ett inlägg om när jag köpte den 2017.
 
Efter Kalle och en eftermiddagspromenad var det dags att öppna julklappar. Min lillebror Christoffer klädde ut sig till jultomten. Kul! Frasse tyckte det var mycket spännande. Sen tog jag inte en enda bild till under julafton, men vi hade det absolut så mysigt som vi kunde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0