När jag var i Stockholm en onsdag till fredag

En onsdag för ett par veckor sedan gick jag upp riktigt tidigt för att ta tåget till Stockholm tillsammans med min kollega Emma. 
 
Klockan 07 tog vi tåget, men vi preppade med kaffe först som sig bör.
 
Emma skulle på ett Google-event i Stockholm och jag åkte upp för att gå på möten och träffa min bror. Vi var framme vid lunch och checkade in på Elite Palace Hotel.
 
Hej från vårt rum!
 
När vi lämnat av lite saker på hotellet var det dags för lunch. Vi testade Kale & Craves sallader och herreguuuud vad goda.
 
Därefter var det dags för mig att gå på möte på Schibsted. Tog en kaffe i deras cafeteria och såg Mauri! Blev absolut starstruck.
 
Sen gick jag hem och piffade till mig.
 
Köpte den här klänningen till mammas begravning. Tänkte först att jag aldrig skulle använda den igen, men det gör nästan att jag har en extra kärleksfull känsla för den. Mamma känns närvarande typ? Den är från Nakd i alla fall.
 
Vid 18 mötte jag upp min lillebror Carl och hans sambo Alice. Vi gick till Gretas, drack bubbel och åt oliver.
 
Klockan 20 hade vi bord på Rolfs hav! Jag var SÅ taggad på detta. En riktigt trevlig skaldjursrestaurang.
 
Otroligt bra med en egen brödrost vid bordet.
 
Vi började med vars ett gratinerat ostron. Det godaste ostronet jag ätit i mitt liv kan jag meddela!
 
Lillebroooor med en chowder han beställde. Alltså ett surdegsbröd som var fylld med en skaldjurssoppa.
 
Jag och Alice delade på en toast skagen.
 
Och sedan lobster rolls. Allt var MYCKET gott.
 
Nu är det torsdag och vi började med hotellfrukost.
 
Sedan gjorde vi oss i ordning och jobbade från hotellrummet.
 
Därefter begav vi oss ut. Här har ni min kompis och kollega Emma!
 
Innan vi mötte upp vår kollega Bella för lunch svängde vi inom Svenskt Tenn.
 
Vill ha allt fint!!
 
Sedan åt vi lunch på Supper.
 
Och när Emma gick på Google-event gick jag till vårt Stockholmskontor.
 
Hej Bella!
 
När arbetsdagen var slut traskade jag bort till Kungsparken och Embark Studios för att hälsa på min bror och ta en kaffe.
 
Sedan tillbaka till hotellet för att göra sig middagsfin.
 
Vid 18 mötte jag upp Carl igen för att ta ett glas vin och äta middag.
 
Vi hade bord på Schmaltz.
 
Kommer inte ens ihåg vad det här var, men har för mig strömming med potatissallad och rödbetor? Vet inte, men det var gott. Carl vill alltid testa så konstiga saker när vi är ute och äter.
 
Till varmrätt åt vi en reuben sandwich.
 
Och till efterrätt en choklad- och kolapaj med körsbär och vispad creme fraiche. GOTT. Rullade verkligen hem efter den här middagen.
 
På fredagen tog jag och Emma tåget hem till Malmö igen. Jag fotograferade exakt noll då jag fick feber och sov hela tågresan hem. Men förutom det var det en mycket mysig resa!

Kommentarer
Postat av: Minbloggochlivet.blogg.se

Mums så god all mat såg ut på bilderna.

2024-04-05 @ 14:27:48
Postat av: Jessica

Wow fin klänningen. Är det svart strumpbyxor som du har matchat med fina klänningen ?

2024-04-27 @ 17:55:46
Postat av: Jessica

Wow fin klänningen. Är det svart strumpbyxor som du har matchat med fina klänningen ?

2024-04-27 @ 17:55:49

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0