Lite från sistone

Det har ju hänt ganska mycket sedan jag började pausa lite med bloggen. Innan allt överväldigar mig så tänkte jag att vi kunde gå igenom små tillfällen från vardagen för att ge er en recap.
 
Som ni vet så har vi flyttat. Två trappor upp i samma lägenhetshus. Vi har nu en lägenhet med fyra rum på 95 kvm, två badrum och två balkonger. Vi älskar den. Föruuuutom att den inte har varit i lika bra skick som vår förra lägenhet. Men vi ska få det ommålat och saker ska bytas ut, så det kommer nog bli bra.
 
Den här bilden är från dagen efter mamma somnade in 💔 Vi i familjen samlades och åt middag hemma hos oss. Min syster Sarah är så fin med Frans och leker konstant med honom.
 
Vi bjöd på pasta med tomatsås, sallad, burrata och parmesan. Jag hade nya tallrikar jag köpt på loppis som liknar snäckskal.
 
Annars har det varit fix i lägenheten. Frans har fått en ny matta till sitt rum. "Ne-no-ne-no" säger han när han tittar på den.
 
Under julen så lagade vi nästan ingen mat. Allt var kaos, hur ska man ens orka. Men sakta men säkert började vi ta tag i det också.
 
Vi köpte en ny soffa från IKEA. Landskrona heter den.
 
Köpte också en lampa som jag trånat efter länge – Flowerpot i färgen stone blue.
 
Har varit i Löddes kyrka där mammas begravning ska hållas.
 
Och var ledig en vecka efter mammas bortgång för att bearbeta, andas och försöka landa.
 
När jag var på sjukhuset och vakade över mamma så bestämde jag mig för att tatuera mig för hennes skull. Det skulle vara subtilt och litet, men en ständig påminnelse om henne. Gjorde det mindre än en vecka efter hennes död. Kommer skriva ett eget inlägg om detta sen.
 
Annars har jag tränat. Gymmet har varit en fristad på sätt och vis. En timme två gånger i veckan där jag inte har haft tid eller möjlighet att tänka. Någon säger till en exakt vad man ska göra. Det har varit skönt.
 
Carros och Johans son Victor fyllde 1 år och det firades med kalas.
 
Vi köpte ett hörnskåp via Marketplace och satte upp tavlor här hemma.
 
Vi städade vår matta och sen fick den också ta plats i vardagsrummet.
 
Sen åkte jag på ett välbehövt spa med Jenny och Athena. The Lodge var vi på, mycket mysigt!
 
Och Frans och jag har fortsatt vår tradition med fredagsbad <3
 
Det var den korta, sammanfattade recapen. Mer finns såklart och det får vi ta lite då och då.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

<3

2024-02-07 @ 15:56:48
Postat av: Madelene

Är så ledsen för din och er skull....Känner med dej fullständigt då det inte heller
gick för min pappa som försvann från oss 4 dagar efter att han fick sin stroke....
Jag tatuerade in "pappa och vår sons namn, ett hjärta och ett ankare på min vänsterarm några veckor
efter att pappa försvann från oss...Så jag känner verkligen igen mig i allt du skriver....
Ta hand om varandra...vårda minnena...Jag tycker tyvärr att sorgen är jobbigare nu än när det precis hade hänt...
Stor stor KRAM!

2024-02-08 @ 09:00:04
Postat av: Minbloggochlivet.blogg.se

Vilken snygg lampa. Tråkigt med din mamma 😢. Man måste ta den tiden man behöver för att sörja. Jag sänder styrke kramar till dig 🌸

2024-02-10 @ 22:27:49
Postat av: Annie

Så ledsamt, beklagar sorgen!!
Hoppas din vecka blir så bra den kan bli ändå .

Kram!

2024-02-19 @ 08:16:36
URL: http://byanniess.blogg.se
Postat av: Belle

Saknar dig! Fortsätt ta hand om dig och din sorg. Vi finns kvar här sen. Kram ❤️

2024-02-19 @ 22:09:38

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0