När jag tatuerade mig

Nu ska ni få följa med när jag tatuerade mig!
 
När läkarna hade kopplat bort mammas respirator och vi satt bredvid henne dag och natt kändes det som att världen var upp och ner. Hur kunde hon ha gått igenom allt det här och sedan inte klara sig? Vi satt där vid sidan om henne, hade TV:n på i bakgrunden, höll hennes hand och pussade hennes panna. Det kändes så otroligt inhumant, att bara sitta och vänta på att hon skulle somna in.
 
Där och då bestämde jag mig – jag ska tatuera mig. Jag hade sagt att jag aldrig skulle göra det och jag var den enda av mina syskon som inte hade tatuering. Men om världen är upp och ner och allt bara gör ont, då gör man något drastiskt. Och nu var det dags för det.
 
Sagt och gjort! Jag började göra min research på sjukhuset. Det skulle vara något litet och enkelt, något betydelsefullt och det skulle vara för mamma. Hittade dessa bilder på Pinterest och skickade till Regina. "Jag ska tatuera mig" skrev jag, "Klart du ska" svarade hon.
 
Ett par dagar senare bokade jag tid hos Simon på Diamant Tattoo och den 11 januari var det dags.
 
Mina småbröder följde med och höll mig sällskap. Simon var riktigt snäll och gullig, lyssnade på hela historien om mamma och tog sig tid att hitta rätt form och placering av hjärtat.
 
Lagom nervös här haha.
 
Så var det dags! "Vill du lyssna på någon särskild musik?" frågade Simon, "Något din mamma tyckte om?". Så spelade vi Losing my religion av REM som mamma älskade.
 
Själva tatuerandet tog kanske 3-5 minuter och kändes ingenting haha.
 
Så nöjd och glad och pepp!
 
Och såhär blev den. Ett litet hjärta för den största kärleken. För dig mamma <3

Kommentarer
Postat av: Des

Gråter. Så himla fint Sofie. ❤️

2024-02-27 @ 18:26:08
Postat av: Ulrika

Jättefin! <3

2024-02-28 @ 07:50:02
Postat av: Madelene

Er resa är så väldigt lik vår resa...det gör mej så ledsen...
Och din tatueringsresa är precis som min...Sist av 3 systrar att tatuera sej...mina yngre systrar
har flera tatueringar...Jag har aldrig känt att det är något för mej...Tills pappa gick bort...Jag ville ha med mej honom varje dag...inte bara i hjärtat och tankarna utan på mej...Så nu finns han där...på min vänster arm...tillsammans med vår sons namn...ett hjärta för kärlek...Ett ankare för tryggheten som pappa är....

2024-02-28 @ 10:29:09
Postat av: Anna

Blir gråtfärdig av att tatueraren föreslog att välja musik din mamma tyckte om ♡
Jättefin tatuering. Jag beklagar att din mamma gått bort.

Svar: Tack snälla <3
Sofie Strandberg

2024-03-13 @ 11:15:04

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0