Johnny var Evas hjärtas låga.

Vi står på en bar och dricker tequila. Vi är bara tjejer ikväll och pratar om de senaste klänningarna vi köpte på asos.com och om hur mycket vi längtar till sommaren. Vi pratar om Girls, om hur det senaste avsnittet var så himla bra och om hur jag är den enda som älskar Marnie. Kanske för att jag är så himla lik henne och vill kontrollera allt i min närhet, samtidigt som att jag vill framstå som så himla bra men egentligen har världens sämsta självförtroende.
 
Vi går vidare och följer kvällen dit den tar oss, hamnar på ett dansställe och kommer undan inträde. Vi bättrar på vårt läppstift, köper en cider och en påse chips som vi sedan delar på medan vi står på dansgolvet. Vi skrattar, kramas och dansar. Dansar tills vi har ont i benen och fötterna värker. Människorna klungas och vi ställer oss längst ut på dansgolvet för vi vill inte trängas med långa blondiner och desperata män. Vi vill bara dansa på klistrigt golv till Håkans "En Midsommarnattsdröm" i en lokal som doftar herrparfym och öl. Just då finns ingenting. Ingen vuxenångest, inga måsten, ingenting. Bara vi och Håkan Hellströms toner.

Kommentarer
Postat av: jawna

<3

2014-02-23 @ 18:25:57
URL: http://jawnas.blogg.se/
Postat av: Des

<3

2014-02-23 @ 21:27:43
Postat av: M

Sötnos! <3

2014-02-24 @ 10:48:55
Postat av: Amanda

<3

2014-02-24 @ 14:53:29

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0