Mamma

Jag har haft den här bloggen sedan jag var 17 år. I den har jag skrivit om allt. Heartbreaks och nya kärlekar, när vi gifte oss, resor, flytt och nya jobb. Jag har skrivit om min förlossning, min depression, antidepp och vägen tillbaka. Men detta är det absolut svåraste jag har skrivit.
 
Den 5 januari somnade min mamma in. Efter tre operationer ville hon inte vakna upp, och läkarna tog beslutet att det bästa för henne var att koppla bort respiratorn och låta henne få somna.
 
Jag vill tacka för de fina meddelanden och kommentarer. Jag ser allt ni skriver. Främst vill jag tacka er som har varit med om liknande upplevelser och att ni har modet att höra av er, dela med er. Det betyder mycket.
 
Ärligt talat vet jag inte hur man går vidare från något sånt här, jag vet bara att jag måste. Jag förstår att jag alltid kommer att ha ett hål i hjärtat efter mamma. Att Frans antagligen inte kommer att minnas henne krossar mig. Men för min familj, min pappa, livet – för detta tar jag ett steg framför det andra.

Kommentarer
Postat av: Maja

Mitt hjärta ömmar för dig så i detta nu, som du och din familj tvingas gå igenom. Jag har följt dig ett tag för att du skriver härligt och rakt. Jag blev uppriktigt ledsen över att höra att din mamma först blev dålig men det här gör mig uppriktigt jätteledsen för din skull. Jag önskar dig styrka och att ni i detta nu har varandra! Mina tankar är hos dig <3

2024-01-17 @ 10:10:40
Postat av: K

Så otroligt sorgligt, kramar till dig och din familj <3

2024-01-17 @ 12:26:56
Postat av: Jessica

<3 tänker på dig

2024-01-17 @ 12:30:59
Postat av: J

Skickar massa styrka och kärlek till dig och din familj! Jag förlorade min pappa hastigt i våras och det blev så uppenbart hur skört livet är. Det blir bättre, även om det alltid kommer att kännas som om att en bit av en själv fattas! <3

2024-01-17 @ 13:23:22
Postat av: Rebecka

<3

2024-01-17 @ 13:57:16
Postat av: Egenheter

Jag tänker på dig och er. Låt det ta tid <3

2024-01-17 @ 14:18:14
URL: http://egenheter.nu
Postat av: Emelia

Så obegripligt och sorgligt. Skickar en massa kärlek 🧡❤️

2024-01-17 @ 14:26:45
Postat av: Ulrika

Beklagar er stora förlust. <3

2024-01-17 @ 14:49:50
Postat av: Klara

Så fruktansvärt sorgligt att höra. Stor, stor kram till dig och er!

2024-01-17 @ 17:20:59
Postat av: Sofie

Mitt hjärta går sönder för er skull! Ta hand om varandra.

Jag förlorade min mamma för 2.5 år sedan och det är hål efter detta, man kommer inte ifrån det. Läste eller hörde nånstans att det är som en glasbit har suttit i hjärtat och man behöver laga hjärtat igen, men det kommer alltid vara ett ärr där. Och jag försöker se ärret som något fint, det är där för jag hade så mycket kärlek till henne.

Och sorgen är som den är, det är också okej att skratta, att finna stunder av glädje och att man till och med glömmer bort det som har hänt. I början hade jag så dåligt samvete när jag gjorde annat eller faktiskt skrattade. Men sorgen är inte svart eller vit och hur man än väljer att hantera den så säger det inget om hur mycket man älskar och saknar personen.

Massa massa kramar till er!

2024-01-17 @ 17:41:32
Postat av: A

Beklagar sorgen! 💔

2024-01-17 @ 18:05:14
Postat av: Alice

❤️❤️❤️

2024-01-17 @ 20:44:38
Postat av: Annika

Ååå vad jag förstår ❤️
Min mamma dog i juni -23
Det gör sååååååå ont!
Den person som stått mig närmast i hela mitt liv

Massor med kramar

2024-01-17 @ 21:26:48
Postat av: Elisabet

Så otroligt sorgligt! Beklagar verkligen 💔

2024-01-17 @ 22:16:40
Postat av: Ellen

Så ofattbart att någon bara kan försvinna. Till och med ens mamma ❤️

2024-01-18 @ 04:37:51
Postat av: Anna

Beklagar att du förlorat din mamma 🕯️

2024-01-18 @ 05:53:10
Postat av: Anna

Beklagar att du förlorat din mamma 🕯️

2024-01-18 @ 05:53:11
Postat av: Anna L

Beklagar sorgen 💔❤️

2024-01-18 @ 06:16:22
Postat av: Anna

Åh ❤️. Har följt dig ett bra tag och detta berör otroligt mycket, blir så ledsen för att sådant här ska behöva hända i tidig ålder. Kan relatera då min mamma gått igenom en utredning om hon har cancer (vilket hon nu inte verkar ha), men jag kan relatera till paniken, sorgen och oron! Min dotter är ungefär ett halvår yngre än Frans och jag förstår hur mycket det smärtar ❤️. Tänker på er!

2024-01-18 @ 06:44:57
Postat av: Marie

Beklagar er förlust 💔
Förlorade min mamma hastigt för några år sedan och jag känner att sorgen och saknaden inte blir mindre men jag har vant mig vid att det är så det är. Ställer alltid fram ett foto vid födelsedagar, student och högtider för jag vill och tror att hon är med oss på något sätt.
Förra året blev min son hjärtopererad, vi visste inte när op skulle bli av men natten innan vi fick besked om op så blev jag väckt 3 gånger av att någon knackade på mina fötter och försökte väcka mig. När vi sen fick besked om operationen kände jag så starkt att det var mamma som lät mig veta att hon var med oss och skulle ta hand om min son. Det tar jag med mig nu i allt jag gör ❤️
Ta hand om dig och din familj 🙏🏻

2024-01-18 @ 10:04:56
Postat av: Anna

Beklagar verkligen 💔

2024-01-18 @ 18:21:25
Postat av: Ida

Beklagar verkligen din och ER sorg. Jag förlorade min pappa för några år sedan, jag var 25 år, nybliven singel och hade precis börjat på ett nytt krävande jobb samtidigt som jag pluggade. Jag var så fruktansvärt vilse och sönder på många vis. Efter ett par år träffade jag en kille, blev jag gravid och då var det som att sorgen kom ikapp mig på ett nytt vis. Sorgen över att mitt barn inte skulle få träffa sin morfar skaver extremt mycket fortfarande, samtidigt som jag ser folk i min ålder runt mig ha båda sina föräldrar i livet, pigga och raska med massor av ork att ta hand om barnbarn och i barndomshemmet medan min mamma flyttat in i en liten tvåa, redo för nästa steg i livet: ålderdomen. Det är fortfarande skavigt men jag är djupt tacksam över att mina barn har en närvarande och kärleksfull mormor. Vet inte riktigt vad jag ville ha sagt med detta egentligen, ta hand om dig och din familj <3

2024-01-19 @ 07:15:30
Postat av: LuuH

Beklagar er enorma förlust 💔 i tider av kris gäller det bara att genomleva och överleva, och kanske framför allt ta hand om varandra ❤️

2024-01-19 @ 23:33:05
Postat av: Andrea

Enormt sorgliga nyheter. Jag känner så starkt med dig ❤️ Du behöver inte veta "hur man går vidare" från det här: du ska göra det på ditt eget sätt, det finns inga "one size fits all" i sorgehantering. Alla dina känslor är okej nu. Inget kan vara mer eller mindre rätt i det här. Tänk och känn det du behöver.

De vackraste drömmarna är din mammas verklighet nu. Och även om hon rent fysiskt är borta kommer hon aldrig aldrig lämna dig. ❤️

2024-01-20 @ 11:08:07
Postat av: Linnea

❤️❤️❤️

2024-01-20 @ 15:29:19
Postat av: Stephanie

❤️ beklagar sorgen

2024-01-21 @ 14:28:30
Postat av: Fröken Träd

Skickar kram! <3

2024-01-21 @ 20:31:32
URL: http://frokentrad.se
Postat av: Belle

😭💔❤️ Jag känner inte dig, aldrig träffat dig men hängt med på bloggen av och till i några år. Mina tårar bara rinner. Jag beklagar din enorma förlust ❤️❤️ Vill skicka min varmaste kram till dig fina fantastiska du ❤️❤️ Låt sorgen ta tis och plats, låt alla känslor ta plats. Sorg och glädje kan samexistera. Känn ingen skuld. Kram kram kram ❤️

2024-01-22 @ 18:37:57
Postat av: Natalie

Så oerhört sorgligt. Känner med dig och er. Kram

2024-01-23 @ 14:55:07

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0