Nyårslistan 2023


Gjorde du något 2023 som du aldrig gjort förut?

2023 var ett ganska fint år för mig, förutom december då. Jag började hitta tillbaka till mig själv efter min depression. Jag gick i terapi för min hypokondri och prioriterade saker som fick mig att må bra. En väldigt stor sak för mig var när jag höll i en presentation för hela Prisjakt. Cirka 200 personer tittade på den live. Herregud, fruktansvärt var det men är så stolt över mig själv.

Har du några nyårslöften?
Nej, aldrig. Men jag ska prioritera på två saker: hälsa och kärlek. Ska göra saker jag mår bra av och tycker är kul, fortsätta träna det jag tycker är roligt och vara med folk jag älskar.

 

Vilka platser besökte du?
Gdansk, Stockholm, Karlskrona och Köpenhamn!

Bästa köpet?
Detta räknas inte som ett köp kanske, men det bästa vi har lagt pengar på är vår nya lägenhet. Det är ju en hyresrätt, så därav inte ett köp hehe. Den 2 januari får vi nycklarna och då flyttar vi!

Vad var sämst?
Att min mamma blev sjuk 💔

 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Och det är detta som är så jobbigt när jag ska summera det här året, för det har varit ett fantastiskt år. Jag har mått så bra. Men det avslutas på ett fruktansvärt sätt. Definierar det då hela året? Jag vet inte. Samtidigt tittar jag på alla stunder, middagar, utflykter jag haft med min familj och är så glad för det.

Favoritserier?
Det har varit ett otroligt dåligt serieår för mig. Har knappt tittat på något. Men Tore på Netflix var otroligt bra. Vi tittade ikapp White Lotus som var wow och Sex Educations nya säsong var också bra.

 

Bästa minnet från 2023?
Har haft många fina minnen 2023. Desirées 35-årsfest, en takbar i Köpenhamn, att skriksjunga på ett dansgolv med sin bästis klockan 02 på natten, Frans varma kropp som sover bredvid min.

Vad ser du mest fram emot med 2024?
Att flytta in i vår nya lägenhet. Kommer som sagt försöka fortsätta prioritera hälsa och kärlek, men kommer nu att fokusera på min mamma och min familj.

 

Vad önskar du att du gjort mindre?
Grubblat. Jag är en grubblare och ältare! Jobbar hårt på att inte göra det.

Vad var din största framgång på jobbet 2023?
Allt nytt jag tagit mig an, att stå på mig själv mer och att hålla i en och annan presentation.

Största framgång på det privata planet?
Det är nog att jag har prioriterat mig själv mer. Har verkligen kört mitt eget race.

 

Vad spenderade du mest pengar på?
Säkert mat och after works haha. Tycker jag har shoppat mindre i år och liksom byggt upp en kapselgarderob? Ska fortsätta med det 2024!

Något du önskade dig och inte fick?
En fridfull jul.

Största misstaget?
Men kanske alla bråk med Dan om struntsaker? Om vem som vabbar mest, hämtar flest gånger på förskolan, går upp tidigast och SNARK. Måste sluta göra vardagsgrejer till en tävling. Tro mig, Dan gör så sjukt mycket här hemma så skulle vi göra en sån där poängställning så skulle jag förlora big time.


Mest stolt över?
Jag fortsätter att vara stolt över mig själv. Det är inte lätt att jobba 100 %, ha en 2-åring, bevara sina vänskapsrelationer och ta hand om sin relation. Samtidigt som man ska träna, städa, få vardagspusslet att gå ihop. Och på en och samma gång inte bli galen och bibehålla sin inre frid. DET ÄR SVÅRT. Så bra jobbat alla som kämpar på i en otroligt tuff och mörk värld.

Och när allt kommer omkring så spelar inte småsaker någon roll, så länge man är med de man älskar.

Gott nytt år finaste ni. Ta hand om er och tack för att ni fortsätter att läsa min blogg <3


Läs nyårslistan från tidigare år här:
2015
2017
2018
2019
- 2020
2021
- 2022


Kommentarer
Postat av: Belle

Tack Sofie, det var fint att läsa detta. Bidrog till lugn hos mig, att se fler mänskliga sidor. En dålig dag betyder inte ett dåligt liv. Så glad över att du verkar ha mått bättre ❤️ Hoppas din kära mamma mår bättre snart ❤️ fortsätt värna om dig först, det är det finaste du kan göra för dig och de dina. Övar själv på det ❤️

2024-01-01 @ 14:53:46
Postat av: Belle

Tack Sofie, det var fint att läsa detta. Bidrog till lugn hos mig, att se fler mänskliga sidor. En dålig dag betyder inte ett dåligt liv. Så glad över att du verkar ha mått bättre ❤️ Hoppas din kära mamma mår bättre snart ❤️ fortsätt värna om dig först, det är det finaste du kan göra för dig och de dina. Övar själv på det ❤️

2024-01-01 @ 14:53:47
Postat av: Belle

Tack Sofie, det var fint att läsa detta. Bidrog till lugn hos mig, att se fler mänskliga sidor. En dålig dag betyder inte ett dåligt liv. Så glad över att du verkar ha mått bättre ❤️ Hoppas din kära mamma mår bättre snart ❤️ fortsätt värna om dig först, det är det finaste du kan göra för dig och de dina. Övar själv på det ❤️

2024-01-01 @ 14:53:50
Postat av: Belle

Tack Sofie, det var fint att läsa detta. Bidrog till lugn hos mig, att se fler mänskliga sidor. En dålig dag betyder inte ett dåligt liv. Så glad över att du verkar ha mått bättre ❤️ Hoppas din kära mamma mår bättre snart ❤️ fortsätt värna om dig först, det är det finaste du kan göra för dig och de dina. Övar själv på det ❤️

2024-01-01 @ 14:53:51
Postat av: Belle

Tack Sofie, det var fint att läsa detta. Bidrog till lugn hos mig, att se fler mänskliga sidor. En dålig dag betyder inte ett dåligt liv. Så glad över att du verkar ha mått bättre ❤️ Hoppas din kära mamma mår bättre snart ❤️ fortsätt värna om dig först, det är det finaste du kan göra för dig och de dina. Övar själv på det ❤️

2024-01-01 @ 14:53:53
Postat av: Belle

Tack Sofie, det var fint att läsa detta. Bidrog till lugn hos mig, att se fler mänskliga sidor. En dålig dag betyder inte ett dåligt liv. Så glad över att du verkar ha mått bättre ❤️ Hoppas din kära mamma mår bättre snart ❤️ fortsätt värna om dig först, det är det finaste du kan göra för dig och de dina. Övar själv på det ❤️

2024-01-01 @ 14:53:54
Postat av: Belle

Tack Sofie, det var fint att läsa detta. Bidrog till lugn hos mig, att se fler mänskliga sidor. En dålig dag betyder inte ett dåligt liv. Så glad över att du verkar ha mått bättre ❤️ Hoppas din kära mamma mår bättre snart ❤️ fortsätt värna om dig först, det är det finaste du kan göra för dig och de dina. Övar själv på det ❤️

2024-01-01 @ 14:53:54
Postat av: Rebecca

❤️💔❤️‍🩹

2024-01-05 @ 20:49:49
Postat av: Anonym

Hej Sofie!
Jag brukar inte lämna kommentarer men jag är en av dina läsare från Sri Lanka.

Jag beklagar sorgen. Jag vet hur det känns eftersom min Mamma gick bort i juni. Skickar styrkekramar och positiv energi till dig och din familj. ❤

2024-01-07 @ 15:02:27
Postat av: A

Tänker på dig ❤️

2024-01-08 @ 08:44:12
Postat av: Andrea

Ta hand om dig, er, varandra ❤️

2024-01-16 @ 20:14:16
Postat av: Andrea

Ta hand om dig, er, varandra ❤️

2024-01-16 @ 21:37:39

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0