Nyårslistan 2020

Gott nytt år mina kära läsare!
 
Nyårsafton kommer bli väldigt annorlunda i år, precis som det övriga året har varit. Men jag hoppas att ni tar hand om varandra, klär upp er lite extra oavsett hur er kväll kommer se ut och unnar er något gott att äta.
 
Snart säger vi hej då till det här året, men först är det dags för den årliga nyårslistan.
 
 
Gjorde du något 2020 som du aldrig gjort förut?
Ja, det som har präglat hela året – upplevde en pandemi. Helt plötsligt kunde man inte gå på restaurang, inte krama sin mormor, inte resa. Jag personligen har än så länge klarat mig ganska bra ur detta. Men jag vet ju att detta inte är fallet för många. Det som har varit jobbigast för mig är inte att kunna vara nära mina kära.
Men i övrigt — cyklade på Hven, tog körkort, fick nytt jobb. Typ det!
 
Har du några nyårslöften?
Jag har faktiskt inga nyårslöften i år. Är det något 2020 har lärt mig är det att ta det mer lugnt och fokusera på kärnan i livet: Att må bra och ta hand om sina nära och kära. Så det får bli målet för 2021.
 
 
Vilka platser besökte du?
Hven och Göteborg! Annars var det mest Malmö och övriga Skåne.
 
Bästa köpet?
Alla hundra körlektioner jag tog för att till slut bli klar med mitt körkort. Så dyrt, men så värt det.
 
Vad var sämst?
Pandemin såklart.
 
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Hmm, svårt att säga. Det har varit ett jobbigt år på många plan, men jag har nog varit tryggare i mig själv än tidigare år. Skulle nog säga att jag ändå har varit lika glad som tidigare år.
 
Favoritserier?
Oj! Normal People och Vår tid är nu säsong 4 har varit fantastiska. Men också the Crown säsong 4.
 
 
Bästa minnet från 2020?
När jag fyllde 30! Jag firade det med buller och bång med alla jag kände innan pandemin bröt ut. Så tacksam att jag hann fira ordentligt.
 
Vad ser du mest fram emot med 2021?
Jag ser fram emot att bli trygg på mitt nya jobb och utvecklas. Jag ser fram emot att umgås med familj och vänner, och så ser jag fram emot att corona ska försvinna.
 
Vad önskar du att du gjort mindre?
Försökt kontrollera saker som jag inte kan kontrollera. Borde ta dagen mer som den kommer ibland utan att oroa mig.
 
 
Vad var din största framgång på jobbet 2020?
Att jag fick nytt jobb! Så glad över det!
 
Största framgång på det privata planet?
Att jag överkom min rädsla för att köra bil och tog mitt jäkla körkort. Sådan ångest jag har haft för det, men nu jäklar!
 
 
Vad spenderade du mest pengar på?
Tror ändå finmat hemma, fin champagne och kläder. Heh.
 
Något du önskade dig och inte fick?
Skrev såhär förra året: Ja, men det kanske 2020 för med sig istället.
Förra året kände jag att det var dags att leta mig vidare inom karriären, och det gjorde jag 2020. Men kommer svara samma sak på den här frågan i år:
Ja, men det kanske 2021 för med sig istället.
 
Största misstaget?
Jag känner inte att jag gjort något "stort misstag" i år. Jag går in i 2021 och är ganska nöjd över mina prestationer och över livet i allmänhet. Det enda är väl att jag ska försöka oroa mig mindre över småsaker och ta livet lite mer som det kommer.
 
 
Mest stolt över?
Jag är stolt över alla runtom mig, som kämpar varje dag för att gå igenom den här pandemin. Vi är inte ensamma i det, utan vi går igenom det tillsammans. Vi får hoppas att 2021 blir bättre <3
 
Gott nytt år fina ni. Hoppas ni får ett bra avslut på det här året!
 
Läs nyårslistan från tidigare år här:
2015
2017
2018

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0