Nyårslistan, 2017

 
Gjorde du något 2017 som du aldrig gjort förut?
Hmm, jag började nytt jobb och reste till Paris. Det är ju alltid något!
 
Har du några nyårslöften?
Nej, inte direkt. Bara att jag ska vara snäll mot mig själv och alltid sträva efter att utvecklas.
 
Vilka länder besökte du?
England, Frankrike, Danmark och Tjeckien. Fin samling!
 
Bästa köpet?
De resor jag gjort är ändå det bästa köpet.
 
 
Vad var sämst?
Omvärldens status och den politiska katastrofen helt klart. Hoppas världen repar sig 2018 <3
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag skulle ändå säga att jag har varit gladare i år. Eller, svårt att säga i och för sig. Men det har känts som ett bra år, som att den har mynnat ut i något gott.
 
Favoritprogram på tv?
Idol! Men har också ÄLSKAT Wahlgrens Värld.

Bästa minnet från 2017?
När jag och Sarah virrade runt i Paris och försökte hitta Eiffeltornet. Alltså HUR kan man INTE hitta Eiffeltornet i Paris?!
 
 
Vad ser du mest fram emot med 2018?
Gå på kompisars bröllop och eventuellt resa till USA.
 
Vad önskar du att du gjort mindre?
Inte oroat mig så mycket över samhällets krav och haft mindre existentiell ångest. Vad spelar det för roll om jag skaffar barn när jag är över 30? Eller om jag inte skaffar barn alls? Jag bestämmer ju helt själv. Och att inte fokusera så mycket på att jag måste "ta vara på min ungdom", utan bara ta allt som det kommer.

Vad var din största framgång på jobbet 2017?
Jag fick ju nytt jobb i slutet av 2016, så det kanske är min största framgång. Att jag börjat nytt jobb och vuxit väldigt mycket inom min arbetsroll.
 
Största framgång på det privata planet?
Men så svåra frågor. Att jag funnit ro i mig själv, att jag har så fina vänner jag hänger med så mycket, att jag trivs där jag bor.
 
 
Vad spenderade du mest pengar på?
Räkningar och mat, typ.
 
Något du önskade dig och inte fick?
I julklapp? Fick ingen ny pyjamas, men äsch. Kan köpa en själv.
 
Största misstaget?
Läste vad jag svarade år 2015 under denna punkt och det var "Att jag i vissa situationer inte lyssnat på min magkänsla" och kan tycka att det stämmer än idag. Måste lyssna bättre på mig själv.
 
Mest stolt över?
Mig och Dan! Fatta att vi varit tillsammans i 9 himla år. Är så stolt och glad över att vi har tagit oss hit <3
 
 
 
Hoppas ni får en riktigt härlig nyårsafton!
 
Läs nyårslistan från 2015 här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0