Årstiderna.

Tack så hemskt alla fina för era gratulationer till min och Dans förlovning! I måndags skulle vi såklart fira och bestämde oss för att äta på restaurang. Men först skulle jag till skolan en sväng! Såhär såg jag ut.
 
Efter att ha hållt en intervju till vår c-uppsats och därefter febrilt letat julklänningar på stan utan att hitta någon, var det dags att möta upp Dan på centralen.
 
Fina, fina Malmö i vintermörkret.
 
Eftersom vi (förhoppningsvis) bara förlovar oss en gång i livet tyckte i att vi skulle slå på stort och hade bokat bord här.
 
På Årstiderna!
 
Vi började med ett glas vin och lite bröd.
 
Hela atmosfären är så mysig på Årstiderna. Det kanske ser ganska tomt ut på bilderna, men det kom ganska mycket folk sen.
 
Så var det dags för förrätten!
 
Kalixlöjrom med rödlök, gräslök, gräddfil och stekt bröd. Så gott.
 
Danis.
 
Till varmrätt beställde jag in entrecôte med potatis och bearnaisesås.
 
Köttbiten var så otroligt stor och jag kämpade tappert med att få ner den. Kände att jag kunde dö efteråt.
 
Dan åt kalv med risotto.
 
Istället för efterrätt så tänkte jag att jag skulle testa något nytt och spännande, nämligen ostron!
 
Det var väl kanske inte gott, men det var inte brutalt äckligt hellre. Det är nog inget som jag kommer att beställa varje gång jag är på restaurang dock. När vi hade ätit upp och betalat tog vi bussen hem och anlände alldeles lagom till Paradise Hotell. En mycket mysig förlovningsdag!

Kommentarer
Postat av: M

Grattis en gång till!!! Puss

2014-11-26 @ 10:58:52
Postat av: Lina

Alltså jag har hittat din julklänning ju! KappAhls barnavdelning ;)

Svar: Haha! Hur ser den ut?! :O
Sofie

2014-11-26 @ 22:47:43
URL: http://linaolssons.se

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0