Kalashelgen: 30 + 80 år

Lördag
Nu ska vi titta på vad jag gjorde i helgen! I lördagskväll promenerade jag och Dan ner till Malmö C för att ta tåget till Lund. Det var mycket härligt väder ute.
 
På tåget mötte vi upp min syster och lillebror och sedan åkte vi hem till vår vän Micke som har fyllt 30! Gulligt han hade pyntat på sin dörr.
 
Det bjöds på snittar och bubbel.
 
Och så hade Micke förberett ett quiz om sig själv. Mitt lag fick 10 av 11 rätt. Woho!
 
Rasmus och Sös.
 
Finaste födelsedagsbarnet. Och så hängde vi tills klockan blev sent och det var dags att åka hem. Hade världens gulligaste taxichaufför som var orolig över coronaviruset, för allt han ville var att kunna krama sin mamma. "Jag kramar min mamma varje dag" sa han <3
 
Söndag
Klipp till söndag! Vaknade upp, gjorde mig i ordning, drack kaffe och tog tåget till Kristianstad.
 
Vi skulle fira min mormor som precis fyllt 80 bast. Finaste mormor. Och vilken kalashelg det blev.
 
Först bjöd mormor oss på thailändskbuffé på Rosegarden i Kristianstad som var mycket god. Sedan traskade vi hem till mormors lägenhet för kaffe och fika. Gulle-Moa fick present.
 
Det bjöds på allt från kaffe och tårtor, till vin och snacks. Fyller man 80 så ska det firas ordentligt!
 
Sen fick mormor present från oss alla och så sjöng vi för henne. Vid 16-tiden tog jag och Dan och mina syskon tåget hem till Malmö igen.
 
Klart slut på kalashelgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0