Förra veckan: lunch, snöstorm och en reaklänning

Vi kikar på delar från förra veckan!
 
Hej från mitt kontor. I början var det så fint och städat. Nu är det kaos som vanligt, haha.
 
Åt min vanliga frukost: naturell yoghurt, musli och lite jordnötssmör. Äter den varje morgon framför datorn.
 
En dag hade jag såhär fint väder på lunchpromenaden.
 
En av mina luncher var riskakor med avokado och en med räkröra. Så gottttt. Har dock förätit mig på riskakor nu, haha.
 
Dan har köpt ny telefon som väcker oss med en "soluppgång" varje morgon. Den börjar sakta, sakta lysa ett varmt ljus så att man ska vakna lite innan den ringer. Dagens teknologi hörni. En mysig start på morgonen i alla fall!
 
En eftermiddag tog jag en promenad och helt plötsligt började det snöa som bara den!
 
Och nu är det verkligen vinter här i Malmö. I helgen var det dessutom snöstorm! Galet.
 
I fredags träffade jag min kompis Pierre och åt lunch på Yalla Trappan i Västra Hamnen.
 
De serverar mat med smaker från mellanöstern. Jag åt en gryta med stekt halloumi. Yalla Trappan hjälper utlandsfödda kvinnor med lite eller ingen arbetslivserfarenhet att komma in i arbetslivet. Mycket fint initiativ och ett mysigt ställe. Kika inom där om ni är i närheten!
 
Efter jobbet gick jag en kort runda på stan. Gick inom MQ och hittade en klänning på rean som passade perfekt i min garderob. 200 pix kostade den, tack tack!
 
Och sedan gick jag långsamt hemåt i solnedgången. Mitt Malmö <3
 
Till fredagsmiddag åt vi lövbiff, stekt lök, ugnsrostade grönsaker med kryddsmör och bearnaisesås. Gott! Sedan somnade jag i soffan till På Spåret.
 
Hur helgen såg ut får ni se i ett annat inlägg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0