Vi har väl bara 3 landskap i Sverige?

Sofie och Pappa är ute och går en sväng i kalla steniga Småland där det bara finns skog, skog och skog.
Pappa tror att Sofie tycker att Småland är jätteintressant, och berättar om sin uppväxt här.

Pappa :
Och där gick jag i skolan, i hela tre år. I den byggnaden hade vi kemi, biologi, matte.. ehm.. och samhäll tror jag. Medan i den byggnaden hade vi engelska, tyska, svenska.. ehm.. och sen var det något ämne till..
Sofie : Jaha... så intressant.
Pappa : Och där borta ligger Karlsdal !
Sofie : Karlsdal? Heter det inte Karlstad?
Pappa : Amen Sofie, nu får du ge dig. Var ligger Karlstad?
Sofie : Haha, jag bara skojade. Det ligger väl i Blekinge ?
Pappa : Men Sofie...
Sofie : Skåne då?
Pappa : Nej ! I Värmland !
Sofie : Har vi ett lanskap som heter Värmland ?


Ibland tror Pappa att jag verkligen är adopterad från Mars.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Haha! :) Jag har inte koll på sånt alls.

2007-12-22 @ 16:42:53
URL: http://metrobloggen.se/shiningstar
Postat av: Egoina

hahaha

2007-12-23 @ 00:24:37
URL: http://egoina.blogg.se

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0